actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Scholen inschakelen tegen terrorismedreiging?
Goed idee 5 25.00%
Beter niet 15 75.00%
Stemmers: 20. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th December 2010, 17:09
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.

Gedrag van pubers kan om de "5 botten" veranderen. Dus als een puber het moeilijk heeft en meerdere leerkrachten merken die week een verandering op zou men de politie moeten inschakelen? Ik hoop dat er werk is bij de politie dan.

Er zijn zo veel "loners". Ik zonder mezelf ook graag af. Ik zit vaak achter een pc. Mijn gedachten zijn vaak tegendraads en ik kan ook bruut uit de hoek komen. Als leerkrachten mij zouden "aangeven" en de politie mij zou "onderzoeken" zou er wel eens effectief problemen kunnen ontstaan. Veel plezier om me dan in de les te hebben "lol".

Ethisch gezien vind ik het zelfs onverantwoord. Men zou geen individu meer kunnen zijn. Als je dan alleen bent zou je al haast moeten liegen en zeggen dat je geen pc gebruikt om geen argwaan te wekken, moesten leerkrachten dit doen...
Oud 31st December 2010, 11:11
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student

Mij lijkt dit toch ook een slecht idee. Ze bedoeld het ongetwijfeld goed, maar het is gewoon onmogelijk en overdreven. Hieruit blijkt nog maar eens hoe weinig de ministers weten over de echte realiteit. Zij trekken maar al te vaak conclusies uit onderzoeken en 'ooit eens gebeurde zaken', waarbij ze wel eens vergeten dat het niet voor iedereen zo geldt.

Mevrouw Turtelboom zegt dat ze incidenten, zoals die met die Belgische Tsjetsjeen, wil vermijden, maar daarbij vergeet ze dat niet elke jongere die zich ineens anders gedraagt zo zal reageren. Er kunnen ontelbaar veel redenen zijn waarom een jongere zich ineens anders gaat gedragen, zich gaat afzonderen, ... Denk maar aan hormonen, problemen op school, famiale problemen (toen mijn papa stierf heb ik me ook wat afgezonderd. Wil dat dan zeggen dat ik een aanslag ga plegen of zo? Natuurlijk niet. En ik had er helemaal niet mee kunnen lachen als men daar de politie dan zouden bijgehaald hebben.), ... .

De politie erbij halen lijkt me dan ook een enorm slecht idee. Een jongere gaat sowieso niet met de politie willen praten. Als hij geen probleem heeft dan gaat hij kwaad en gefrustreerd worden, aangezien hij ineens zonder reden ondervraagd wordt. En als hij wel een probleem heeft, dan gaat hij dat waarschijnlijk niet opbiechten aan de politie... .

Ik begrijp mevrouw Turtelboom wel, iedereen wil zo'n aanslagen immers verhinderen, maar men moet niet alle taken bij de leerkrachten, jeugdbewegingen, ... gaan leggen. We kunnen wel een beetje een oogje in het zeil houden, maar dat zou iedereen moeten doen. Meer dan dat kunnen we trouwens niet doen. Dit is echt niet de goede manier om aanslagen tegen te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:56.