![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Andere techniek?
Wel kijk, ik heb zo het idee dat België echt blijft hangen in een verouderde techniek. Hoe komt het dat de wegen in België er nog steeds spekglad bijliggen terwijl het in Nederland of Frankrijk al vele beter is om te rijden? Wij in België strooien alleen maar met zout! Het sneeuw smelt, maar dat water vriest gewoon terug aan. Met als gevolg het spekglad blijft tot het dooit. In Nederland en Frankrijk werken ze met een nieuwere techniek, die vele beter werkt dan alleen maar strooien met zout. Dus ik denk dat je niet meer zout hoeft te bestellen, maar eerder een nieuwe techniek zoeken. Misschien is deze techniek goedkoper en beter voor het milieu dan enkel werken met zout.
|
#2
|
|||
|
|||
Naar mijn mening is dit geen goed idee.Toen de eerste sneeuwvlokken vielen heeft men meteen ontzetttend veel zout getrooid. Met als gevolg dat we de weken nadien, toen er nog meer sneeuw viel geen zout meer hadden. Dit hadden we beter kunnen inschatten. Ook vind ik dat er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden waar men precies moet strooien. Het is niet noodzakelijk om alle wegen in België te voorzien van een laagje zout. Als derde punt denk ik dat het geen nut heeft dat er zoveel zout wordt aangekocht voor volgende winter. De kans is echt miniem dat we nog zo een winter krijgen als deze. Dit blijkt uit cijfers van het KMI. De laatste keer dat er ook zoveel sneeuw viel was rond de jaren '60-70.
|