actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th January 2011, 15:49
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.

Aan de andere kant, moet De Wever constant grapjes maken over de gevallen regering? De andere politici doen dit ook niet. Hij doet dit net wel. Ik denk dat het daarom is dat er zoveel drama rond is. Als het inderdaad zijn vrije tijd is. Is het dan ook niet goed als hij zijn werk er niet constant zou in betrekken. Ook al zijn het grapjes... Als hij stopt met te spotten over de regering dan zou er al minder commentaar zijn, denk ik.
Oud 12th January 2011, 12:02
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student

Sander, ergens geef ik je daar wel gelijk in, maar langs de andere kant moet je dan ook commentaar geven op de jury. Want als er in heel dat programma 2 mensen zijn die veel durven spotten met de regering en dergelijke, dan zijn het de 2 personen in de jury wel (al hangt dat er uiteraard ook wel wat van af wie er in de jury zit...).
Bart De Wever spot wel eens met de regering en zo, maar de jury doet dit ook. Daar dient die jury trouwens ook wat voor hè, zij spotten toch met alles en iedereen. Maar een normale mens weet dat dat om te lachen is en neemt er geen erg aan, je moet er gewoon mee kunnen lachen en je er voor de rest niets van aan trekken.
Met citaat antwoorden
Oud 12th January 2011, 16:06
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

't Is gebeurd

't Is gebeurd

Eigenlijk had Bart De Wever gisteren aan het begin van de aflevering al aangekondigd dat hij lang genoeg in het programma had gezeten. Hij zat net zoveel afleveringen in De allerslimste mens als Yves Desmet van De Morgen. 'En Yves Desmet is de reden dat ik hier ben', zei De Wever. 'Hij heeft geschreven dat ik een lafbek was als ik niet zou komen. Sindsdien heb ik maar één doel in mijn leven en dat is Yves Desmet hieruit spelen. Nu ik weet dat hij er al uit is, ben ik weg.' Het was lachend bedoeld, maar het bleken profetische woorden, want De Wever ligt uit het spel. Of hij nog terugkomt in de finale is onzeker, met vier deelnames.

Hier en daar wordt gefluisterd dat De Wever er zich gisteren opzettelijk liet uitglijden omdat het politiek niet langer te verdedigen was. De eerste twee opnames vonden plaats op 30 december. De onderhandelingen stonden toen op een laag pitje omdat de moeder van koninklijk bemiddelaar Johan Vande Lanotte ziek geworden was. Ook de opnames van zijn twee laatste deelnames vonden plaats voor de politiek drukte. Op maandag 3 januari zat iedereen te wachten op de nota van Vande Lanotte. Die werd pas laat op de avond bezorgd. Daarna nog blijven meespelen, zou moeilijk te verdedigen geweest zijn voor de partijvoorzitter van de N-VA. Beter is om subtiel een einde te maken aan het spelletje, zo wordt er gefluisterd.

Toch is het voor wie gisteren gekeken heeft een weinig waarschijnlijk scenario. Oké, het is opmerkelijk dat De Wever in de finale niets zinnigs wist te verzinnen over Couperus. Maar dat lijkt eerder te wijten aan een black-out, zoals De Wever bovendien zelf al aangaf, dan aan vals spel.

'Hij was in een killerstemming', merkte De Win op nadat ze het spel gewonnen had. Het is misschien wat sterk uitgedrukt, maar ook wij zagen een De Wever die erg gebrand was op de overwinning. Het was vooral Linda De Win die hem daar gisteren geen kans toe gaf. De Wever vroeg zich zelfs af 'of hij nog aan de beurt ging komen' toen De Win als een trein door de eerste ronde raasde. 'Ze rijdt heel onze gazon af.' Hij zat zichtbaar te popelen om zich te laten gelden, maar De Win sloeg genadeloos toe en De Wever werd het slachtoffer.

Ach ja, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een spelletje, denken we dan. Zeker voor een partijvoorzitter van de N-VA.

DS, 12-01-2011 (vdr)
Oud 13th January 2011, 09:29
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.

Citaat:
Orgineel gepost door ellen.snoeckx
Maar een normale mens weet dat dat om te lachen is en neemt er geen erg aan, je moet er gewoon mee kunnen lachen en je er voor de rest niets van aan trekken.

Mensen kunnen niet lachen. Ze vatten alles als een persoonlijke aanval. Denk maar eens na. Maak eens een grapje onder vrienden. Zij zullen lachen, maar de kans is toch groot dat, de eerste schock van het grapje iemand raakt. Nu moet je het inbeelden dat je grappen maakt voor (wat heb ik hier gelezen, 2 miljoen kijkers?) een heel groot publiek. Friends and foes, thus. Probeer maar eens iets grappig te vinden van iemand die je niet mag. Zelfs als je het grappig vindt probeer je moeite te doen om dat niet te laten blijken aan die persoon.

Ik heb niet altijd gekeken, maar als ik me goed laat herinneren waren er vooral regering mopjes wanneer De Wever er zat. Nu hij er uit is zullen de regering grapjes wel minderen. (Misschien hier en daar nog eentje om te zeggen dat De Wever nu aan de regering aan het werken is in plaats om van hier te spelen of iets in die aard) De Wever ging er ook altijd op in. Misschien wel deels verplicht omdat het net dat is dat voor de kijkcijfers zorgt.

En als De Wever zichzelf heeft laten verliezen dan zullen we wel een patroon gaan zien bij de volgende politici. Als die er ook telkens sneller en sneller gaan uit liggen dan kan het misschien wel echt gepland zijn door De Wever.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:20.