actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Identiteitscontroles bij fuiven goed idee?
Doen! 73 87.95%
Nee bedankt! 10 12.05%
Stemmers: 83. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd January 2011, 11:08
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Het is zeker geen slecht idee om vechters en andere gevaarlijke personen te weigeren op fuiven. Zo wordt het voor iedereen veiliger. Het vraagt ook niet zo veel tijd om een identiteitskaart te scannen dus het is zeker een handige methode en als je niets te verbergen hebt, denk ik dat je er probleem van zult maken en gewoon even je identiteitskaart te laten scannen. Het is snel en geruststellend want je weet dat gevaarlijke personen geweigerd worden om binnen gelaten te worden.
Zo 'n controle: zeker doen dus!
Met citaat antwoorden
Oud 23rd January 2011, 20:06
marie.vanhoof marie.vanhoof is offline
Registered User

Laat maar komen, die controle.
Ik ben zelf ook lid van het Reprobatum, en kan dus de mening van Felix beamen. Het komt tegenwoordig frequent voor dat de feestvreugde verstoord wordt door een of andere schermutseling. Dit is zeker niet leuk wanneer je ook nog eens geld hebt betaald om te gaan feesten. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst naar een fuif geweest ben, maar ik hoor van vrienden dat het elke keer weer hetzelfde liedje is. Het is ook vaak de jonge garde die betrokken is bij zulke feiten. zoals Sanne zegt, de fuiven van tegenwoordig beginnen meer en meer op een kinderopvang te lijken. En deze jongeren vinden het stoer om, zoals wij in de volksmond zeggen, 'vroom' te doen.

Ikzelf verkies bijvoorbeeld liever een discotheek waar pascontrole al vanzelfsprekend is. Zo is de kans dat je een -16-jarige tegen het lijf loopt zo goed als uitgesloten. Toch kunnen drugs en andere illegale middelen nog te makkelijk binnen worden gesmokkeld. Ook kunnen de vechtersbazen vaak nog niet worden ontmaskerd aan de ingang.

Dit nieuwe systeem kan dan inderdaad de veiligheid nog meer garanderen. Ze moeten er wel voor zorgen dat de wachttijden aan de inkom van grote fuiven niet oplopen en dat er voldoende rekening gehouden wordt met de privacyrechten. De toekomst van de fuiven ziet er alleszins rooskleurig uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:02.