actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th February 2011, 19:45
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User

Ik denk dat het 'baaldagje' niet echt genomen wordt om uit te rusten van een weekendje aan zee of een groot feest, maar eerder om even uit te rusten van 'de chaos in de klas' (om het zo te zeggen).
Leerlingen kunnen erg druk zijn en ik kan me voorstellen dat je na een hele week lesgeven enorm uitgeput bent. Daarom vind ik niet dat je op maandag of vrijdag (of een andere dag in de week) even een 'rustdagje' moet nemen. Het lijkt misschien gemakkelijk, maar jouw leerlingen hebben weer studie, moeten weer een deel van de leerstof zelfstandig gaan verwerken of je staat als leerkracht achter met je leerstof en die moet je weer inhalen. Dat zorgt dus voor nog meer stress! (Want ook leerlingen die zelf leerstof moeten verwerken is niet altijd wat het moet zijn...)

Ik vind dat hier wel iets aan gedaan mag worden, want zoals Isabell al zei: het is oneerlijk tegenover andere arbeiders. En uiteindelijk is het ook zo; een verzorger in een rusthuis wordt ook elke dag verwacht om de bejaarden eten te geven, een leerkracht moet ook elke dag verwacht worden om zijn leerlingen iets bij te leren!
Met citaat antwoorden
Oud 11th February 2011, 19:17
jana dua jana dua is offline
Registered User

Baaldag

Een baaldagje heeft inderdaad heel wat nadelen. Langs de andere kant begrijp ik ook wel dat het al eens deugd kan doen wanneer het even te veel wordt.
Misschien moet er geen oplossing gezocht worden bij doktersbriefjes (hoeveel dokters zijn er niet die een ziektebriefje schrijven als de patiënt dat gewoon vraagt?). Nee, ik denk dat we vooral de oplossing moeten zoeken in het verlagen van de druk die op de schouders van vele leerkrachten ligt. Zowel door de scholen, als door de overheid, als door de leerkrachten zelf. Bijvoorbeeld het vele papierwerk dat een leerkracht heeft om nog maar simpel aan te tonen hoe ze een bepaalde eindterm bereikt hebben of nastreven, daar moet toch iets aan te doen zijn?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:35.