![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Naamsverandering van KHK naar Lessius Kempen... | |||
Goed idee... |
![]() ![]() ![]() |
9 | 12.86% |
Liever niet... |
![]() ![]() ![]() |
61 | 87.14% |
Stemmers: 70. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
![]() Ik snap ook helemaal de bedoeling niet om ineens van naam te veranderen. Ik kan aannemen dat het katholieke in deze naam voor sommigen misschien wat ouderwets klinkt, maar wanneer ik het over 'de KHK' heb, sta ik zelden stil bij het feit dat die eerste 'K' staat voor 'katholiek'. En wat dan nog?! Zo staan we misschien af en toe nog eens stil bij waar het allemaal begon met onze school.
Verder, dacht ik bij de benaming 'Lessius' ook meteen aan de school in Antwerpen, wat dus op zijn minst verwarrend kan worden. ALS men al van naam wil veranderen, vind ik ook dat ze origineel moeten zijn, maar zoals ik zojuist heb vermeld, vind ik een naamsverandering totaal overbodig.. |
|
|||
|
|||
Ik ben eigenlijk ook tegen de naamsverandering in Lessius Hogeschool ofzoiets. Ik vind dat geen goede naam, dat zegt niets over onze school. Als ze het dan willen veranderen moeten ze het goed doen, bijvoorbeeld naar KHG: de Kempische Hogescholen Groep. Dat zegt iets over onze ligging, wat we zijn en dat we een groep zijn. Een naam als Lessius zegt niets. Verder denk ik dat de ontkerkelijking een nieuwe opmars aan het maken is, zeker na de golf van schandalen in de kerk. Maar voor mij zou KHK evengoed zijn mocht dit blijven.
|
|
|||
|
|||
inhoudelijke/structurele veranderingen?
Het knelpunt ligt volgens mij niet zozeer bij de naamsverandering, hoewel het jammer is dat het ideologische en regionale aspect in het niets verdwijnt, dan wel bij de inhoudelijke veranderingen.
Welke inhoudelijke veranderingen brengt deze naamsverandering met zich mee? Hier wordt met geen woord over gerept terwijl net dat van belang is. Wat schuilt er achter de naam vraag ik mij af. ![]() Ik wacht dus nog even op antwoord voor ik tot "stemming" over ga. |
|
|||
|
|||
Ik vind niet dat men de naam moet veranderen (iedereen weet wat de 'KHK' is, iedereen is die naam gewend), maar langs ene kant lijkt het me ook ergens logisch.... Zowel de KHK als de Lessius Hogeschool in Antwerpen hoort bij de associatie Leuven. Dus is het dan niet ergens normaal dat ze allemaal ongeveer dezelfde naam hebben?
Het hoeft voor mij helemaal niet, ik vind het goed zoals het nu is, maar ik vind niet dat het voor verwarring zorgt. |