![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Dat ze dit in Nederland willen uittesten is goed. Hun wegeninfrastructuur is veel beter dan bij ons.
Maar waarom ze het doen, dat weet ik niet zo goed. Met een snelheid van 100 km/u kom je toch ook al goed vooruit? Bij ons in België moeten ze dit initiatief niet volgen! Onze wegen lenen zich daar niet toe. Het zou hier te veel risico's opleveren. |
|
|||
|
|||
Ik stel me hier toch ook wel vragen bij. Wel vind ik het verschil tussen en 100 en 130 km/u groot genoeg! Natuurlijk ga je met 100 km per uur ook goed vooruit maar je kan toch niet zeggen dat er amper verschil is. Voor korte afstanden valt dit niet op maar als je een langere afstand moet doen, denk ik dat het verschil zeker opvalt
Ik vind het ook wel een goed idee om de snelheid 's nachts te verhogen. al zou ik dit niet op de gewone wegen doen tenzij op 'grote banen zonder bochten'. |
|
||||
|
||||
Zou het ook niet zijn dan nu nog meer mensen sneller gaan rijden? Nu is de autosnelweg 120, maar hoeveel mensen rijden tegen 130. Dus nu wordt 130 legaal, dus meer mensen tegen 140. Gewoon omdat de mens zo denkt. Iedereen wilt altijd maar sneller rijden dan mag, maar toch nog redelijk zodat ze op tijd kunnen afremmen voor de flitspalen.
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik denk wel dat het gevaarlijk gaat zijn om een boete te krijgen. Als op sommige wegen 120 km/u de limiet is en op anderen 130 km/u e.d. gaan er volgens mij heel veel mensen geflitst worden. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik ben het eens met Matthias zijn mening. Als je de twee wegen vergelijkt met elkaar, zijn de wegen hier in ons landje België echt een ramp. Om de 500m een gat in de weg en noem maar op. Persoonlijk vind ik 130km/uur geen overdreven hevige snelheid, omdat 120 km/uur niet zo veel is. Maar je zal dan wel zien dat de mensen nog harder gaan rijden dan nu. Als 130km/uur legaal wordt op de autosnelweg, dan gaan de mensen nog harder rijden, waardoor er misschien nog meer ongelukken veroorzaakt worden. Eerst de wegen verbeteren en dan pas spreken vind ik ook zeker een punt Matthias.
|