actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th April 2011, 09:39
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User

Ook ik vind zes op tien heel veel. Je ouders hebben tenslotte heel hun leven voor jou gezorgd.. Als ze het dan zelf moeilijk krijgen, kan je iets terug doen voor hen. Toch hangt dit samen met allerlei factoren volgens mij. Zo zal je gezinssituatie hard meespelen. Zoals Wouter zegt zal het misschien 'makkelijker' zijn om je ouder(s) in huis te nemen wanneer je alleenstaand bent. Wanneer je een drukke job hebt en een gezin kan het zijn dat een ouder in huis nemen gewoon niet meer lukt. Daarnaast moet je er ook de mogelijkheid voor hebben qua woning. Stel dat je net een appartementje gekocht hebt wanneer je te horen krijgt dat je moeder en/of vader graag bij jou zouden komen wonen ... Het zou dus kunnen dat er gewoon echt geen plaats is in je huis. Een oplossing daarvoor zijn kangoeroewoningen. Zo kan je je ouders in huis nemen, maar heb je toch beiden nog privacy.
Met citaat antwoorden
Oud 13th April 2011, 10:30
Emmely Emmely is offline
Registered User

Zes op de tien Belgen willen geen zieke ouders verzorgen

Ik vind persoonlijk 6 op 10 nog veel. Als je naar de dag van vandaag kijkt heeft ieder gezin het wel druk. Beide ouders hebben een voltijdse job of houden zich bezig met allerlei. Dus 6 op 10 is nog veel.

Ik zou mijn ouders later ook niet in huis nemen. Je hebt zelf nog een gezin die je moet onderhouden. Als je je ouders in huis neemt, kan het zijn dat jouw relatie er onder gaat leiden. Waarom zijn er dan rusthuizen? Deze bieden de mensen voldoende zorg die ze nodig hebben, terwijl dit thuis soms een probleem kan zijn. Ik zeg nu ook niet dat ik mijn ouders in een rusthuis ga dumpen. Ik zal er voor zorgen dat ze nog lang kunnen thuis wonen, maar als de zorg te groot wordt stilaan verhuizen naar een rustoord. Dus wat betreft deze cijfers vind ik dit best nog veel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:25.