![]() |
|
|||
|
|||
Dertig kleuters per klas lijkt mij inderdaad een beetje van het goede teveel. Een klasje van rond de twintig kindjes lijkt beter te doen. Maar dan zit je natuurlijk weer met het probleem 'kindjes weigeren'. Als er maar twintig kindjes in de klas mogen, zullen er situaties ontstaan waarbij ouders gaan kamperen voor de school om ervoor te zorgen dat hun kleutertje naar de school kan die zij verkiezen. Daarnaast willen ouders ook dat hun kind in het oog gehouden wordt op school. Maar ga als kleuterleidster maar eens buiten spelen met dertig kinderen of zorg er maar eens voor dat al die dertig kinderen op tijd en stond naar het toilet gaan.... Geen gemakkelijke taak volgens mij! Een betere oplossing zou dus zijn om meerdere klasjes in te richten, als is dat (zoals Stefanie zegt) moeilijk om daar bijkomende leerkrachten voor te vinden...
Ook het afschaffen van het kleuterturnen lijkt mij geen goed idee! Men zegt nu al snel dat 'de jeugd van tegenwoordig' veel te weinig aan sport doet. Als je dan ook nog eens het kleuterturnen gaat afschaffen, zullen er misschien kindjes zijn die helemaal niets meer doen van sport. Ze zullen ook niet aangemoedigd worden om sport te gaan doen omdat ze er op school niet meer mee te maken hebben.... |