![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Welke ramp vinden jullie 'het ergst'? | |||
-De gijzeling van vorig jaar in Beslan |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 36.36% |
-De tsunamiramp in Zuidoost-Azië |
17 | 30.91% |
-De terroristische aanslagen in Madrid & Londen |
13 | 23.64% |
-De gevolgen van de Katrina-orkaan in de V.S. |
5 | 9.09% |
Stemmers: 55. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Het zijn allemaal verschrikkelijke gebeurtenissen maar ik heb toch gekozen voor Beslan!
Waarom? Het is een ramp veroorzaakt door mensen gericht op kinderen... Onschuldige kinderen die hun talenten niet eens hebben kunnen ontplooien. Mijn persoonlijke toets met de tsunamiramp heeft me lang doen twijfelen tussen die twee. Bij onze relaties in thailand is alles goed afgelopen. Een vriend van hier in België heeft zijn nichtje daar verloren..
|
||||
|
||||
Uiteraard vind ik het ook voor alle vier de "gevallen" ongelooflijk tragisch en erg, dood is tenslotte nog steeds dood, wat de oorzaak ook moge zijn.
Maar als ik er dan de ergste moet uitkiezen dan zal het toch gaan tussen het gijzelingsdrama in Beslan en de aanslagen in Madrid en Londen. Dit omdat die , zoals Katleen al zei , het gevolg zijn van menselijk handelen en dat maakt het des te onmenselijker en tragischer (raar eigenlijk hé, dat iets door mensen veroorzaakt is onmenselijker is dan iets waar "we" geen hand in hadden, dat is alleszins mijn mening). Als de wereld wat verdraagzamer zou zijn hadden deze rampen voorkomen kunnen worden, dat besef maakt hen in mijn ogen nog erger. Anderzijds, als ik zou moeten kiezen tussen welke ramp ik het liefst zou kunnen wissen bij wijze van spreken, dan zou ik uiteraard kiezen voor die met de meeste slachtoffers...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Kan je er even die aardbeving in Pakistan er ook bij vermelden want als je dat zo ziet op TV
![]() EDIT: en ook weer raar hoe een gijzelingsdrama waarbij weliswaar een 200-300(!) kinderen het leven lieten bij de poll hoger scoort dan een ramp zoals de tsunami waarbij tienduizenden mensen stierven... ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() |
|
|||
|
|||
Tsunamie
Ik vind persoonlijk de tsunamie een erge ramp omdat die mensen daar met zoveel lang de kusten leven met hun slecht gebouwde huizen, waardoor de tsunamie zeer veel slachtoffers heeft geijsd en erna ook blijft eisen omdat veel mensen hierdoor dakoos zijn geworden.
|