actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd September 2011, 19:01
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

Ik ben het eens met wat Lieselotte zegt. Mensen verwachten dat de Facebook-profielen, die worden aangemaakt, echt zijn. Er worden niet alleen op de sociale netwerksites valse profielen aangemaakt, maar ook op dadingsites worden profielen geplaatst of wordt er gebruik gemaakt van een foto van iemand anders. De redenen waarom ze dit doen, zijn volgens mij uiteenlopend. Wanneer je van jezelf vindt dat je er niet zo knap uitziet en toch graag met mensen in contact wil komen, dan is het heel verleidelijk om een andere foto te gebruiken. Haatberichten, racistische uitlatingen, pesterijen e.d. gaan de meesten natuurlijk ook niet onder hun eigen naam op het internet plaatsen. Dit zou hen alleen maar narigheid kunnen bezorgen. Ik vind dat echt niet kunnen! Als je iemand zoekt die je kan vertrouwen en waar je misschien je hele leven samen mee wil delen, durf dan van in het begin eerlijk te zijn. Relaties gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen duren het langst. Met een valse identiteit val je vroeg of laat toch door de mand. Dit is nu ook te zien bij de valse Facebook-profielen. Het is best mogelijk dat je iemand niet kan uitstaan, maar laat die persoon dan met rust en leef je eigen leven.
Ik hoop dat deze vrouw haar les heeft geleerd en dat andere mensen die momenteel bezig zijn met dergelijke praktijken er onmiddellijk mee stoppen.
Met citaat antwoorden
Oud 1st October 2011, 20:10
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans

Sociale netwerksites zijn oorspronkelijk gemaakt om contact te houden met vrienden, kennissen of familie. Het is niet bedoeld om mensen te pesten, hen het leven zuur te maken of leugens over ze te verspreiden. Hierdoor wordt nogmaals duidelijk dat sociale netwerksites niet zonder gevaar of risico zijn. Iedereen kan zeggen wat hij/zij wil, uitkijken geblazen dus! Ik vind het terecht dat de dader gestraft wordt. Met deze uitspraak van de rechter wordt ook een boodschap gegeven aan de wereld. Ik hoop dat zowel de dader als anderen hiervan geleerd hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:57.