actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: KU Leuven kan student schorsen bij fuifoverlast?
Gaat me wat ver 68 86.08%
Terechte maatregel 11 13.92%
Stemmers: 79. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd October 2011, 19:05
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User

Ik ben het helemaal eens met Michael.
Als de studenten geen materiële schade hebben aangericht aan de school, vind ik dat de school geen reden heeft om de studenten te schorsen.
Leuven is een studentenstad, er wordt daar nu eenmaal uitbundig gefeest en hierdoor kan er geluidsoverlast optreden, maar je moet daardoor niet één of enkele personen voor beschuldigen. Er zijn veel jongeren die gaan feesten in Leuven die zelfs geen studenten van de KU Leuven zijn.
Laat fuifoverlast over aan de politie.
Met citaat antwoorden
Oud 4th October 2011, 12:31
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User

Buiten hun boekje

Het klopt, Het instituut dat zorgt voor de opleiding gaat ook ineens buiten hun 'invloedszone' beginnen oordelen.
Wat is de volgende stap? Als je naar een TD gaat wordt je geschorst omdat je je niet toelegt op je studies??
Overal zijn er wel studententradities, Leuven is een van de bekendste studentensteden. Hier wordt gefeest..
Met citaat antwoorden
Oud 9th October 2011, 19:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Student schorsen na wangedrag op fuif

Ik vind het een beetje overdreven om de student te schorsen.
Ik kan mij wel voorstellen dat er een straf moet komen voor wangedrag, maar de student heeft op zich niets misdaan op schoolgebied. Een straf dat in mijn ogen passender is, is bijvoorbeeld dat de student wordt uitgesloten op bepaalde fuiven.
Met citaat antwoorden
Oud 9th October 2011, 22:17
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Langs de ene kant kan ik het begrijpen dat studenten zich deels moeten 'gedragen' naar bepaalde normen die de KULeuven stelt, maar dan wel over zaken OP de KULeuven. Maar ik vraag me af wat het verband is tussen de vrije tijd van de studenten en de universiteit. Ik vind dat feestjes van studenten geen verband hebben met hun toekomst en zeker niet met hun huidige studie. Ik denk dat bijvoorbeeld op TD's in Vorselaar er ook plezier wordt gemaakt, ook alcoholgebruik is, ... en later hebben we allemaal diezelfde voorbeeldfunctie: leerkracht. Dat je nachtlawaai gebruikt en vandalisme op andermans bezit, daar kan je ook voor beboet worden in het dagelijks leven, dat vind ik normaal dat de politie je daarvoor bestraft. Maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat de KHK iemand op het matje roept én sanctioneert voor wangedrag tijdens een TD.
Met citaat antwoorden
Oud 10th October 2011, 09:48
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User

Studenten in een studentenstad als Leuven hebben volgens mij het recht om te feesten. Er zijn nu eenmaal heel veel studenten in Leuven met het logische gevolg dat die wel wat lawaai bij hebben.
Langs de andere kant vind ik het niet meer dan normaal dat je als student respect hebt voor anderen en hun bezittingen. Wildplassen, met glazen door de straat lopen en fietsen stelen zijn voor niets nodig, dat men hier tegen optreedt is dan ook niet meer dan normaal naar mijn mening.
Toch sluit ik me hier bij de meerderheid aan dat men studenten niet kan schorsen op gebeurtenissen buiten de school. Als iemand een boete van 250 euro krijgt voor overlast is die wat mij betreft meer dan genoeg gestraft.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:46.