![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Lang leve de studentenverenigingen die niet meedoen aan het machtsspelletje van 'dopen' en 'schachten'! Want geef toe: Welke verdedigbare morele overwegingen zitten er achter zo'n pervers systeem dat enkele in stand wordt gehouden uit eigen belang en machtswellust?
Lang leve dus SOCIO-ECONOMICA! ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik heb ook nooit begrepen waarom iemand zich vrijwillig zou willen laten besmeuren met één of ander voedingsmiddel dat zijn houdbaarheidsdatum ongetwijfeld al lang heeft overschreden en er dan nog voor wilt betalen ook (in Vorselaar alleszins toch meen ik me te herinneren). Omdat het nu eenmaal traditie is?! Ha. Grappig. Om er bij te horen?! HAHA. Nog grappiger.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Ik begrijp de studentendoop zeker wel! Ik snap dat er een bepaalde sfeer hangt en dergelijke en ik denk dat wat besmeuren met smurrie niet zo erg is voor 'de schachten'. In Antwerpen doen de meeste clubs echter ook een schachtenverkoop met doopweek en dan een doop waarvan veel aspecten de verbeelding tarten (ik ben zelf gestart aan de doop week van Sofia vorig jaar en heb tijdens de schachtenverkoop al opgegeven). Jammer voor de vele studentenclubs die er wel iets leuks van willen maken dat ook hun doop hierdoor een slecht imago heeft!
|
|
|||
|
|||
Schachtenverkoop is eigenlijk gewoon 'moderne en vrijwillige slavenhandel'...
Middeleeuws dus...