![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Het is jammer om te lezen dat er mensen die gewoon hun job doen, aangevallen (al dan niet fysiek) worden. Vriendelijkheid en een glimlach werken meestal het beste en je kan er vaak meer met bereiken. Ikzelf heb wel al eens vergeten mijn key card of go pass in te vullen, maar dmv van vriendelijk te zijn heb ik al elke keer een boete vermeden. Als ik meteen verbaal agressief was geweest, ben ik vrij zeker dat ik wel boetes zou gekregen hebben. Ik zie echter niet meteen een manier voor de treinbegeleiders om conflicten te vermijden, buiten dan dat ze hun job niet meer correct zouden uitvoeren.
|
#2
|
|||
|
|||
Vaak worden de treinbegeleiders als 'schuldig' aangewezen door de reizigers als er een vertraging of dergelijke is. Zelfs dat vind ik al erg, laat staan dat er agressie aan te pas komt. Ik begrijp dat vele mensen gefrustreerd zijn als ze steeds moeten uitleggen waarom ze te laat op het werk zijn, maar de treinbegeleiders zelf vinden het waarschijnlijk ook niet leuk als 'hun' trein vertraging heeft. (Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het wel oké zou zijn om je agressie bij andere mensen of personeel van de nmbs te uiten).
|