![]() |
|
|
||||
|
||||
watertanden geblazen
Wij in Belgiëworden gewoon verplicht bier lekker te vinden,niet dat ik daar iets mee inzit, maar toch...
Voor ons landje is die verkiezing in de USA weer een goede reclame, als we zo doorgaan worden de brouwerijen hier nog een toeristische trekpleister! Om even men eigen smaakpapillen te laten spreken, ik verkies toch wel degelijk de trappist, liefst dan nog chimay,de lekkere blauwe. Maar niets gaat boven een perfect ingegoten duvel in een gekoeld (ingevrozen) glas. "proost!" |
|
|||
|
|||
Dit is inderdaad weer schitterende reclame voor ons land. Ik vind het wel knap dat ze vasthouden aan hun tradities en dus niet op grote schaal gaan brouwen...
voor mijn persoonlijke toets: ik verkies helaas geen belgisch bier maar een frans als beste biertje: desperados, moet ik het in belgië zoeken dan denk ik toch dat ik voor la chouffe zou gaan, al smaakt "nen blonde leffe" ook altijd ![]() |
|
||||
|
||||
Als geheelonthouder kan ik hier niet echt veel op praktijkervaring gefundeerde uitspraken doen, maar ik voel me nu toch trots om Belg te zijn
![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
zwaarder bier is ni echt aan mij besteed.. Geef me maar een gewoon pintje. Kriek of Duvel gaat er soms wel in
![]() Toch weer tof dat Belgïe in iets uitblinkt ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Het is inderdaad weer een opsteker voor de kleindere brouwerijen die het moeten opnemen tegen de massaproducent Interbrew. Het is jammer dat vele kleine brouwerijen de deuren moeten sluiten omdat de concurrentie met de superbrouwerijen ondraaglijk wordt.
België is het land van de kleine, ambachtelijke brouwerijen en we kunnen enkel hopen dat we dit binnen tien jaar nog kunnen zeggen. In de café's worden enkel nog de bieren getapt die voor de baas het voordeligste zijn en daardoor bestaat de kans dat enkele oerbieren uit de Belgische bierwereld gaan verdwijnen. Het spreekwoord " Bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand." zou anders wel eens kunnen veranderen in " Bier met liefde gebrouwen , vind je niet meer!" |
|
||||
|
||||
![]()
sinds wanneer is desperados frans, is da niks mexicaans??? das toch me het zalige vocht tequila
![]()
|
||||
|
||||
Bij deze even reclame maken voor bierkroeg "den leeren emmer" in Beerse
![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |