actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Mag een 17-jarige tot zes uur 's ochtends op stap?
Waarom niet? 26 26.00%
Toch wel problematisch... 74 74.00%
Stemmers: 100. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th November 2011, 19:46
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User

Toen ik een puber was, heeft mijn moeder de verantwoordelijkheid bij mij gelegd door te zeggen van kom naar huis wanneer de brave jongens naar huis komen. Dit gaf me veel vrijheid en ook het gevoel dat mijn ouders veel vertrouwen in mij hadden. Dat vertrouwen wou ik ook niet schenden. Dus het resultaat was dat ik op schappelijke uren naar huis kwam en het belangrijk vond dat ik die verantwoordelijkheid nam. Ik ben dus van mening dat je door pubers een uur te geven alleen maar het tegenovergestelde effect bereikt en dat ze dus later naar huis willen komen. Natuurlijk besef ik ook dat sommige pubers hun verantwoordelijkheid niet zullen opnemen en dat het dan uit de hand kan lopen. Maar ik zou ze toch zeker de kans geven om zelf hun uur te bepalen.
Met citaat antwoorden
Oud 8th November 2011, 21:58
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers

Ik denk dat we niet alle jongeren hetzelfde moeten behandelen. Sommige personen zijn nu eenmaal sneller volwassen en eventueel verantwoordelijker dan anderen. Ik denk dat het belangrijk is dat jongeren hier eens goed met hun ouders over moeten kunnen praten. Wanneer ouders hun kinderen gewoonweg verbieden om uit te gaan of hen verplichten om steeds op een bepaald uur thuis te zijn, zal dit volgens mij zeer vaak het tegenovergestelde effect hebben.
Er zullen zeker personen zijn die zullen profiteren van de situatie en qua gedrag zwaar de mist ingaan, maar er zullen er minstens evenveel zijn die wel hun verantwoordelijkheid opnemen en hun grenzen kennen.
Veel hangt volgens mij ook af van het milieu waarin de jongeren zich bevinden.
Met citaat antwoorden
Oud 9th November 2011, 13:04
glenn.vanechelpoel glenn.vanechelpoel is offline
Registered User

Dit is inderdaad een moeilijk onderwerp om over te stemmen. Als het wekelijks gebeurd, is het misschien wel problematisch, maar als het is een enkele keer voorvalt zie ik er geen graten in. Het uitgaansleven zelf is zo hard veranderd dat men nu pas vertrekt rond 11uur, half 12 omdat er daarvoor nog weinig te beleven valt in de café's of dancings of fuiven. Ook gaat men dikwijls na 1 uur pas naar een fuif omdat de inkom dan gratis is. Als men dan zo laat toekomt, is het ook normaal dat men een stuk later in de nacht naar huis gaat.
Of dit goed is of niet, kan ik geen concreet antwoord opgeven. De maatschappij is gewoon zo geëvolueerd, en dit is niet zo simpel om zo maar een oplossing voor te vinden.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd November 2011, 11:18
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User

Zoals Glenn reeds vermeldde is dit inderdaad een moeilijk onderwerp. De wereld verandert toch ook zo snel. Toen ik zo oud was hadden mijn ouders er nooit aan gedacht om mij tot 6 uur uit te laten gaan. Daar waren duidelijke regels en afspraken over. Ook over het uur van thuiskomen.

Zelf vind ik tot 6 uur ook wel een beetje laat. Wat doet zo'n meisje nog op dat uur zouden velen denken. Kan je nog wel voor school werken de volgende dag als je tot 6 uur opblijft? Dit klinkt misschien een beetje ouderwets maar als leerkrachten is het toch wel onze plicht om hierbij stil te staan.

Thomas Jefferson
3rd president of US (1743 - 1826)
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:41.