![]() |
|
|
|||
|
|||
Aftreding Berlusconi
Ik denk dat het niet alleen voor Italië een goede zaak is dat Berlusconi aftreedt, maar ook voor heel Europa. Hij heeft gedaan wat hij kon maar dat was niet genoeg. Ik heb altijd wel twijfels gehad bij Berlusconi vooral omdat hij zo vaak negatief in de media kwam.
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik denk dat we nog niet alles gezien hebben. (Betreft alle politieke omstandigheden van heel Europa) |
|
|||
|
|||
Ik denk dat het aftreden van Berlusconi zowel negatieve als positieve gevolgen kan hebben. Een negatief gevolg is bijvoorbeeld de kans op politieke instabiliteit, er is namelijk een econoom aangeduid om Berlusconi op te volgen maar Berlusconi's partij is nog niet zeker of dat zij hem willen steunen.
Misschien belangrijker is: kan een econoom Italië nog uit het dal trekken voordat de economische situatie hetzelfde is als in Griekenland? Of is het hiervoor al te laat en moeten we het ergste vrezen? Met het aftreden van Berlusconi volgt, volgens mij, ook een machtsvacuüm. Wie zal deze opvullen of zal Berlusconi achter de schermen nog steeds de touwtjes in handen hebben? Ik hoop dat de positieve gevolgen zullen doorwegen en dat Italië eindelijk een echte democratisch verkozen leider zal krijgen die het beste voor heeft met het land en niet met de bedrijven waar hij of zij eigenaar van is. |