![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind het er leuk om te lezen dat steeds meer ouders een oogje in het zeil houden wanneer hun kinderen op het internet surfen, dat de ouders duidelijke afspraken maken met hun kinderen en hen inlichten over de gevaren ervan.
Ik vind het wel jammer dat nog steeds 1/10 ouders helemaal niet tussenkomt. Vandaag de dag is het internet één van de meest gebruikte informatiebronnen, daarnaast wint het ook meer en meer aan sociaal belang. Ouders zouden zich er dus van bewust moeten zijn dat hun kinderen er bijna dagelijks aan blootgesteld worden en dus ook aan de met internet gepaard gaande gevaren! Misschien kan de school naast het inlichten van haar leerlingen, ook de ouders op de hoogte houden van de gevaren van het internet? |
|
|||
|
|||
Ik vind Liesanne haar idee heel goed. Als school heb je een heel grote verantwoordelijkheid over je leerlingen. Je moet de jongeren, meer dan vroeger, opvoeden, de normen en waarden leren van de samenleving,... Je moet de jongeren ook wijzen op de gevaren van de samenleving. Tegenwoordig vindt iedereen internet een vanzelfsprekendheid. Jongeren zien hier ook vaak geen problemen in. Daarom moeten wij, en de ouders, de jongeren hier bewust van maken.
Ik schrok wel een beetje bij het lezen van dit artikel. Meestal hebben jongeren niet graag dat hun ouders zich moeien. Maar bij internetgebruik vinden ze dit blijkbaar niet erg. Volgens mij is het belangrijk dat de computer in een 'gedeelde' kamer staat. Niet in iemand zijn slaapkamer. Zo kan je altijd een oogje in het zeil houden. |
|
|||
|
|||
Net zoals Lieselotte schrok ik ook van het aantal jongeren die het niet erg vinden dat hun ouders hen controleert. Ikzelf kon er zeker niet tegen dat mijn ouders meekeken, omdat ik dit een inbreuk vond op mijn privacy, maar de meeste jongeren vinden dit dus niet erg.
Één van de positieve kanten van deze controle is, dat ervaringen zoals cyberpesten sneller wordt opgemerkt. Ik vind wel dat niet alles gefilterd moet worden, ouders en leerkrachten moeten niet altijd het handje van het kind vastnemen wanneer ze op het internet gaan. Geef hen ook de ruimte om het internet zelf te ontdekken. |