![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Te veel is niet goed en te weinig is ook niet goed. Het verplicht aanschaffen vind ik dus een beetje overdreven. Wanneer de school de mogelijkheid ziet in hun budget om een Ipad aan te schaffen, vind ik dit zeker een pluspunt. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van al die elektronische snufjes maar wanneer we naar de evolutie in onze maatschappij kijken, zien we steeds meer technologisch snufjes tevoorschijn komen. De school heeft een taak om leerlingen in de maatschappij te integreren waardoor dit ook vereist zal worden.
De leerlingen tijdens elke les een Ipad laten gebruiken zoals in het filmpje vind ik dan weer te ver gaan. De leerlingen moeten afwisseling krijgen van de verschillende mogelijkheden. De leerling moet als een compleet persoon uit zijn onderwijsloopbaan komen waar ook de Ipad in de toekomst misschien een deel van is. |
#2
|
|||
|
|||
Dit vind ik ook persoonlijk te ver gaan. Op deze manier gaan de leerlingen niet meer opletten en het schrijven van de leerlingen gaat hierdoor ook achteruit. ik merk dit nu al op stage dat vele leerlingen al dialectische woorden schrijven, omdat ze meer en meer gebruik maken van een computer. Laat staan dat ze via een ipad. Dan gaat hun schrijf vermogen helemaal achteruit. Daarom ben ik anti tegen dit voorstel.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik vind het een beetje schandalig dat hier altijd over een "IPad" wordt gepraat. Heeft de school het misschien op een akkoordje gegooid met Apple ofzo? Als men toch tablets op een nuttige manier wil gebruiken op school zijn er heus wel andere alternatieven dan een Ipad van €500(!!). Hoe kan men trouwens verzekeren dat het niet meer gaat kosten? Je gaat mij niet vertellen dat handboeken en een grafisch rekenmachine meer kosten dan een IPad. Op veel scholen kan je trouwens handboeken tweedehands kopen of huren. Gaat dit ook lukken met IPads? Lijkt me sterk.
Daar komt dan nog bovenop dat die dingen na ongeveer 1 jaar hopeloos verouderd zijn. Handboeken gaan door de band iets langer mee. Conclusie: Tablets in de klas? Ja, als ze procesbevorderend werken. Dit lijkt echter meer op een reclamecampagne voor Apple en daar zeg ik neen tegen. |
#4
|
|||
|
|||
Ik ben het gedeeltelijk eens met de meningen van de anderen. Al ben ik ook op sommige vlakken tegen de meningen van anderen.
Om te beginnen wil ik het hebben over het akkoordje met Apple. Ik moet eerlijk toegeven, wij hebben zelf een iPad in huis en ook een andere tablet van Samsung. Er is wel degelijk verschil. Je mag gerust gaan vergelijken: de iPad komt er altijd beter uit! Het is ook gewoon zo dat er voor de iPad de meeste apps zijn en deze gewoon het duidelijkste zijn. Ik ben het er wel mee eens dat een boek gewoon nog steeds langer meegaat en dit op termijn nog de beste oplossing is. Ik kan ook goed begrijpen dat ze in de les wiskunde een iPad gemakkelijk vinden. Het is inderdaad mogelijk om een duidelijk rekentoestel te installeren en duidelijke grafieken te maken. Maar voor bijvoorbeeld de les Nederlands lijkt het mij een overbodige luxe. Het is namelijk niet gemakkelijk om echt stukken tekst te verwerken met de iPad, dan is een gewone computer zeker zo gemakkelijk. Ik vind het ook niet handig om stukken tekst te verwerken op zo'n schermpje. Ik lees nog steeds het liefst op papier! |