![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik denk niet dat de oorzaak van dit ontslag ligt aan racisme of discriminatie. Zoals er in het artikel vermeld staat, willen commerciële bedrijven zoals HEMA neutraliteit uitstralen en dit kan niet als er een personeelslid een hoofddoek draagt. Ik heb de indruk dat sommige mensen lange tenen hebben en zich aangevallen voelen met zo'n maatregel. Wanneer een bedrijf een verbod oplegt om hoofddeksels te dragen, is dit niet altijd om racistische redenen. Misschien verbiedt HEMA hoofddoeken omwille van veiligheidsredenen of hygiëne. Als werknemer ben je normaal gezien op de hoogte van de regels van het bedrijf, dus moet je deze ook naleven.
|
|
|||
|
|||
Ik kan mij ook niet voorstellen dat HEMA deze maatregel zou treffen omwille van racistische reden. Het is logisch dat ze neutraal willen blijven, op alle vlakken. Een hoed mag je waarschijnlijk ook niet opzetten als werknemer dus dat is ongeveer hetzelfde. Ik snap dat deze vrouw omwille van haar geloof haar hoofddoek niet wil afzetten, maar dan denk ik dat het gewoon beter is dat ze ergens gaat werken waar het wel mag. Ik begrijp natuurlijk wel dat het niet gemakkelijk is om sociaal werk te vinden waar je je hoofddoek mag oplaten. Maar ik vind het nogal grof om hiervoor een rechtzaak aan te spannen.
|