actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th May 2012, 18:09
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User

Als het hier inderdaad over misbruik gaat (en zo lijkt het wel), dan snap ik echt niet wat de directie van deze school denkt. Het lijkt alsof ze meer steun bieden aan de dader dan aan het slachtoffer. Zelf snap ik niet goed waarom de school het slachtoffer niet meer bijstaat.
Gaat het in dit geval ook niet om wettelijke verkachting, ongeacht of het nu effectief misbruik was of niet? Vreemde situatie...
Met citaat antwoorden
Oud 11th May 2012, 11:29
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User

Als het in dit geval wel degelijk gaat over misbruik, is dit heel erg voor de 13-jarige. Maar is het aan de school om zulke beslissingen, met mogelijk ernstige gevolgen, te nemen? Als directie, leerkrachten en CLB-medewerker is het belangrijk dat je altijd het beste voor hebt met alle leerlingen. Als ik mij enkel mag baseren op het artikel, wordt er wat weinig aandacht besteed aan de 13-jarige. Maar zolang dit misbruik al dan niet bewezen is, begrijp ik dat de school ook voldoende aandacht moet besteden aan de 18-jarige jongen. Indien aan het licht komt dat het toch om een relatie ging, is het voor deze jongen ook psychologisch erg moeilijk om vals beschuldigd te worden van zulke ernstige feiten. Zoals ik al zei, is het hier niet aan de school om over schuld en onschuld te beslissen. Het is dus goed dat de familie van de 13-jarige naar de rechter stapt. Enkel zo zal er hopelijk geweten worden wat er daadwerkelijk gebeurd is en kunnen gepaste straffen volgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.