![]() |
|
|
|||
|
|||
Dit is uiteraard goed nieuws, maar net zoals Evelien aanhaalt wekt het bij mij ook zorgen op. Want ik denk ook dat er nieuwe organisaties in de plaats gaan komen, of dat mensen van de organisatie verder zullen gaan met terroristische activiteiten zonder iemand aan het hoofd om hen ietswat onder controle te houden.
Uit het artikel valt mij op dat ze zichzelf vergelijken met het Vlaams Blok. Dit toont voor mij dat sharia4belgium zichzelf niet ziet als een terroristische organisatie, maar echt als een politieke/religieuze organisatie die niets mis doet. Ik ben benieuwd wat we hier nog over zullen horen. |
|
|||
|
|||
Iedereen heeft het recht op godsdienstvrijheid.
Hoe dat deze organisatie dit heeft aangepakt, is volgens mij verkeerd en misschien zoals sommigen zeggen zelfs radicaal. Citaat:
werden gebracht dan de eigenlijke organisatie en het idee dat hen dreef. Persoonlijk vind ik dat in de tweede opgenoemde reden nog steeds een radicaal idee sluimert. Ze hebben het nog steeds over de strijd tegen de 'kruisvaders en de bezetters van de islamitische landen'. Dit gaat volgens mij volledig in conflict met de godsdienstvrijheid. Dat ze wel degelijk opgedoekt zijn of omdat ze uit de schijnwerpers willen vluchten ben ik niet zeker van. Het zou alleszinds geen slechte zaak zijn, zou deze organisatie ermee ophouden. |
|
|||
|
|||
Sharia4Belgium opgedoekt
Hoewel het zogezegd goed nieuws is, krijg ik er de koude rillingen van. Zoals Stijn al vermeldde worden we - door Sharia4Belgium - met kruisvaarders vergeleken! Voor zover ik weet leven we in de 21ste eeuw en niet meer in de tijd van kruisvaarders (althans, dat hoop ik).
Ik heb eens in een wetenschappelijk blad gelezen dat het doel van Sharia4Belgium uiteindelijk totale werelddominantie is en dat is alles behalve respectvol. Iedereen zou moeten kunnen kiezen in wat hij of zij gelooft en keuze van godsdienst en de uiting daarvan is een recht. Natuurlijk betekent dat niet dat je je eigen godsdienst moet gaan opdringen bij anderen. In het verleden werd dat wel gedaan tijdens de kruistochten, maar ik hoop dat de tegenwoordige mens toch al wat geëvolueerd is en zich niet meer met zo'n zaken houdt. |