![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Dat moet dergelijke conflicten vermijden? Dat is de oplossing? Waar gaat dat naartoe? Waar gaat de objectiviteit dan naar toe? Als leerkracht ga je nog geneigd zijn om de studenten er door te laten om rechtszaken te voorkomen? Het was toch onze job om leerlingen iets bij te leren. Wanneer een leerling slechte punten heeft kan er zo maar naar een advocaat gegaan worden. Maak het de leerlingen anders nog wat gemakkelijker mijnheer De Smet!! Weet je wat, anders laat je leerlingen gewoon kiezen aan het begin van het secundair onderwijs. Wil je wat bijleren of zal ik je diploma anders nu al geven?
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling.. |
#2
|
|||
|
|||
Ik deel dezelfde mening als Minister Pascal Smet. Een nieuwe regeling waardoor scholieren makkelijker in beroep kunnen gaan tegen examenresultaten lijkt mij een goede oplossing. Ik vind niet dat leerlingen hiervoor naar de Raad van State moeten trekken.
Leerlingen met dyslexie krijgen geen makkelijker examen. Ze krijgen dit in een andere vorm. Bijvoorbeeld een mondeling examen in plaats van een schriftelijk examen, maar dan wel met dezelfde vragen. Dus ik denk dat we hier niet echt kunnen spreken over 'examens die veel makkelijker zijn'. Ik ken mensen die een functiebeperking hebben, maar wel heel intelligent zijn, het lijkt mij dan ook logisch dat zij een aangepast examen krijgen. De scholen zullen in de toekomst toch zorgvriendelijker moeten worden.. |