![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
zo werkt België dus...
Zo werkt België dus. Wij als inwoner van dit land, als echte Belg, moeten altijd maar kruipen en onderdoen voor buitenlanders. Wij moeten voor alles hard werken, maar al ons geld dat we zelf zouden kunnen gebruiken om onze crisis op te lossen, vloeit weg naar het buitenland. Wij moeten enorm hard ons best doen om op een Belgische universiteit binnen te geraken, terwijl het hier volloopt van de buitenlandse studenten. Wij moeten lessen nemen en studeren om een rijbewijs te halen, maar een aantal buitenlanders krijgen dit gewoon gratis. Dit klinkt allemaal zo onlogisch. Misschien moeten we er eerst eens voor zorgen dat we in ons eigen landje alles op orde krijgen vooraleer we de redder in nood gaan spelen in andere landen. Iedereen moet geholpen worden, daar ben ik volledig mee akkoord, maar soms wordt er serieus overdreven en kijken we niet naar onze eigen problemen.
|
|
|||
|
|||
Ingeborg, ik ben het helemaal met jou eens! Wij moeten onderdoen voor de mensen die in ons land komen wonen! Die mensen leren daar met een tractor of op een ezel rijden, komen naar hier, hup rijbewijsje in de pocket! Dat is gemakkelijk hé, als je op verlof gaat naar Marokko kun je daar als souvenir een rijbewijs kopen en dat hier komen inruilen! En dan verschieten ze er hier van dat er zoveel doden vallen op onze wegen...
Ons land gaat naar de vaantjes, en het is al langer bezig dan vandaag! We moeten dringend ingrijpen, want zo kan het niet langer. Zoals ik nogal gezegd heb, hier kan en mag alles! |
|
|||
|
|||
Het spijt me Cedric, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind niet dat je kan stellen dat ALLE mensen die 'daar' wonen enkel met een tractor of een ezel kunnen rijden. Ik vind deze veralgemening overdreven.
Aan de andere kant kan ik je hierin ook bijtreden, omdat het inderdaad wel heel makkelijk is om hier aan een rijbewijs te geraken als je reeds over een rijbewijs van je eigen land beschikt. Als jouw vaardigheden voldoen aan de voorwaarden die hieromtrent gesteld worden in België, dan vormt het aanvragen en verkrijgen van een Belgisch rijbewijs naar mijn mening geen probleem, maar dit blijkt vaak niet het geval te zijn. Net zoals staatssecretaris van Mobiliteit Wathelet aanhaalt, "draagt de federale overheid verkeersveiligheid hoog in het vaandel", en vandaar dat er dringend iets moet gedaan worden aan deze wetgeving! De maatregelen zijn duidelijk aan een aanpassing toe, en zo nodig ook een verstrenging van de voorwaarden. |
|
|||
|
|||
Sarah ik ben blij dat je mijn mening begrijpt. Ik weet dat ik mezelf nogal 'hard' verwoord, maar ik apprecieer het dat je hier respect voor hebt.
|
|
|||
|
|||
Ik respecteer zeker en vast je mening, Cedric, omdat ik het grotendeels met je eens ben! Enkel de verwoording van je opinie vond ik wat overdreven. Maar ergens heb je inderdaad gelijk, we moeten dringend ingrijpen en verandering brengen, anders zal het van kwaad naar erger gaan. Hopelijk ziet ook de federale overheid snel de problemen onder ogen en is er ook geld om de nodige aanpassingen door te voeren!
|