![]() |
|
|
|||
|
|||
Zoals Arvid al zei wordt er weinig verteld over het 'waarom' dat de politieagenten zo optraden. Ik persoonlijk vind het goed dat de agenten zo optreden. (Indien dit nodig was / is!) Anders lachen ze de agenten toch maar uit en kunnen ze ermee doen wat ze willen. Het respect voor agenten is de laatste jaren ver te zoeken, maar hoe zou dit komen? De agenten mogen zich niet meer verdedigen, ze zijn een beetje de 'watjes' van de samenleving. Probeer maar eens een betoging te organiseren in Rusland, Duitsland, ... Daar pakt dat niet hoor. En waarom? De politie in deze landen straalt 'autoriteit' uit. Ze zien er gevaarlijk uit en zijn dit ook! Dit is misschien een schrikbewind, maar zo behouden ze wel de openbare orde! Ze hebben strakke uniformen en zien er meer uit als soldaten dan agenten!
|
|
|||
|
|||
Ik vind de reacties van de anderen op dit artikel zeer vreemd. Er is niets dat dit gedrag rechtvaardigt. Agenten moeten neutrale personen zijn die er zijn om ons te beschermen en de veiligheid te garanderen. Zelfs al heeft de arrestant gruwelijke dingen gedaan of hen uitgedaagd, zij mogen hier niet op in gaan door de man te slagen en te verwonden. Ik vind dit dus echt niet oké en begrijp de straf volkomen. Zo'n mensen zouden in mijn ogen de job van politie niet mogen uitvoeren. Jammer gebeurt dit, ondanks alle zware proeven bij de politie, toch.
|