![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Dolle schutter richt bloedbad aan op Amerikaanse basisschool
Zulke feiten zijn onmenselijk. Wie haalt het nu in zijn hoofd om, in de eerste plaats onschuldige, maar vooral kinderen dood te schieten.
Het is niet de eerste keer dat we dit horen. Het gebeurd meer. Maar niet alleen in Amerika. Het drama Noorwegen, in Nederland, maar ook in België zijn er spijtig genoeg al verschillende drama's voorgevallen. De aanpassing van de wet op het wapenbezit is zeker en vast al een start. Maar er moet echt een verandering komen in de mentaliteit. Als je zelf met een probleem zit, moet je anderen hier niet mee in sleuren. Zulke dingen kunnen niet! |
|
|||
|
|||
Ik denk dat scholen ook eens moeten nadenken over de veiligheid van hun leerlingen en leerkrachten. Op vele scholen mogen de buitendeuren niet op slot omwille van de brandveiligheid. Eigenlijk is dit waanzin als je weet dat er op die manier eender wie de school binnen kan geraken. Ik weet ook wel dat je van scholen geen gevangenissen kan maken, maar maatregelen zullen er wel eens moeten komen.
|
|
|||
|
|||
Hier zijn geen woorden voor. Een klas vol kleuters uitmoorden valt niet/nooit te verantwoorden.
Een ander verontrustend feit omtrent dit nieuws; ik hoorde daarstraks op de radio deze zin: 'Het is de ergste schietpartij sinds vijf jaar' Vijf jaar? Ik was geschokt door deze tijdsperiode. Ik herinner mij nog de Columbine school en andere scholen die ook beschoten werden. Als Amerika weet heeft van deze problematiek, moeten er dringend meer maatregelen worden getroffen om scholen nog strenger te beveiligen. Ook zouden mensen niet zomaar wapens mogen aankopen in Amerika. Dringend tijd voor een aanpassing van de wapenwet dus! |