actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th March 2013, 15:41
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User

Grote voordelen zijn er inderdaad bij dit. Mensen krijgen sneller toegang door de kosten die naar beneden gaan. Ik vraag me dan wel enkel af waarom dit nu pas kan en niet al jaren geleden wanneer dit ook al nodig was. Ook mensen in een minder ontwikkeld land moeten enorm hard knokken voor bijvoorbeeld nog maar een dafalgan te kunnen krijgen terwijl ze hier met hopen hebben liggen in de kast.

Deels moet dit toch ook maar puur voor de economie zijn dat men dit zo duur wil maken.

Wel een groot nadeel kan natuurlijk zijn dat medicijnen goedkoper worden waar ook misbruikers gebruik van kunnen maken. Deze zullen dan sneller grotere hoeveelheden kunnen gebruiken.
Oud 26th March 2013, 20:36
R*y.Geerts R*y.Geerts is offline
Registered User

Ik kan dit vanuit twee opzichten bekijken.

Enerzijds is het uiteraard goed dat bijvoorbeeld armere gezinnen makkelijker aan medicijnen kunnen komen (zoals al eerder gezegd).

Aan de andere kant is het, zoals Jonas al zei, wel oppassen voor misbruikers. De laatste paar jaren is het algemeen vastgesteld dat we te snel naar de medicatie grijpen. Voor een kleine hoest gaan we in principe al een hele fles hoestsiroop leegdrinken. Zou een verlaging in prijs niet kunnen uitdraaien op een nog groter gebruik (al dan niet MISbruik)?

Natuurlijk mogen we hierbij de voordelen niet uit het oog verloren worden. Ik vind het zeker ook positief aangezien de meeste medicijnen echt wel een serieus kostenplaatje hebben. Het blijft echter maar de vraag of de gezinnen die voordien al goed konden rondkomen inzake medicatie zich niet te buiten gaan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:06.