![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Wanneer ik dood ben, wil ik dan begraven of gecremeerd worden? | |||
'Liefst' begraven... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 43.18% |
'Liefst' gecremeerd... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 56.82% |
Stemmers: 88. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Begraven!
Ik zou toch wel het liefste worden begraven..
Ik ben meer van het gedacht, dat er iets na de dood is. En als ze me dan moesten verbranden, heb ik maar bang dat mijn ziel ook verbrand zal worden. Zo is er geen kans om "iets na de dood" te hebben. Misschien wel een raar denken, maar dat is mijn mening! ![]() |
|
||||
|
||||
Mij mogen ze ook cremeren. Ik vind al dat begraven maar plaatsverspilling. Ze mogen ipv mijn graf wel een boompje zetten ofzo. Anderzijds weet ik niet hoe het juist zit met de luchtverontreiniging en de energieverspilling die gepaard gaat met het cremeren... Iets om eens over na te denken.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
dilemma: ik heb claustrofobie, maar ben ook bang van vuur
![]() Ik denk toch dat ik voor crematie kies omdat mijn kinderen en familie dan niet met zo'n lomp geval zitten dat moet gekuist worden. Maar ik zou wel graag samen met mijn partner zo'n vakje delen op het kerkhof waar de as in staat.. gezellig bij mekaar ![]()
|
|||
|
|||
Het liefste zou ik gecremeerd willen worden, want als je zo maar onder de grond ligt in een kist dan zitten er allemaal beestjes aan u, en als je gecremeerd wordt, dan ben je weg...in as.
|
|
||||
|
||||
liefst begraven
Ik wil liefst begraven worden, omdat cremeren te hard in de mode is...
![]()
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve - |
|
||||
|
||||
cryonics
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Echt Wouter, zou wel eens willen ontwaken in de wereld anno 2300
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve - |