![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind dat de verantwoordelijkheid om gezond te leven niet ligt bij bedrijven zoals Coca Cola en bijvoorbeeld Mc Donalds. Zij verkopen toch ook maar hun producten? Acties zoals deze dienen volgens mij vooral om een alternatief product (bv. Cola Light of Zero) te promoten.
De echte verantwoordelijkheid ligt bij ouders, want zij zijn degenen die hun kinderen opvoeden en hen daarbij gezonde of ongezonde levensstijlen meegeven. Iedereen weet toch dat te veel cola ongezond is? |
#2
|
||||
|
||||
Jesper heeft naar mijn mening gelijk wanneer hij zegt dat de verantwoordelijkheid niet bij die ondernemingen ligt. Maar ik vind het wel positief dat ze toch op één of andere manier voor meer bewustwording willen zorgen. En ja, dat zal inderdaad voor Coca-Cola zelf wel goed zijn, ze zullen meer mensen willen aanspreken voor hun nieuwe producten of voor de light producten. Maar dan nog is het wel een mooi initiatief! Ik moet eerlijk zeggen dat de calorieën die overal op vermeld staan mij niet zo veel zeggen. "50 kcal of 100 kcal, dat maakt niet zo veel uit op een hele dag" denk ik vaak. Maar als ik zou zien staan '2 uur wandelen', '1,5u lopen', ... Ik denk dat dat iets concreter is en dat je dan wel meer met je neus op de feiten gedrukt wordt. Ik vind dit dus een heel goed initiatief! Wat ik dan weer minder vind is dat mensen denken dat ze dan maar light producten moeten gebruiken. Daar zitten inderdaad minder calorieën in, maar daar zitten dan weer andere ongezonde stoffen in. Ik denk dat we gewoon allemaal moeten leren om met mate te genieten van dit alles. Een blikje Cola of een hamburger kan heus geen kwaad, zolang je een grens kan trekken. Besluit: zelfdiscipline is noodzakelijk voor het bestrijden van obesitas.
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle. |
#3
|
|||
|
|||
Zoals Jesper en Veronique al aanhalen ligt de verantwoordelijkheid in mijn ogen ook niet bij de verkoper van het product, maar eerder bij de consument. Maar dat wil niet zeggen dat ik hun nieuwe campagne niet goed vind. Ze brengen duidelijk naar voor dat voor 1 blikje Cola heel wat beweging nodig is. Maar dat deze beweging niet perse een opgave of iets enorm belastend hoeft te zijn. De dingen die ze aantonen zijn die dingen waar een mens ook vrolijk van wordt. Maar die dingen allemaal op 1 dag tegenkomen lijkt me een spectaculair feestend leventje te zijn en dat is dan ook weer niet realistisch dag in dag uit. Zoals Jesper ook al zei kan het ook wel eens een promotie naar hun light dranken zijn, hoewel dat als je een gezonde levensstijl hebt 1 blikje Cola geen probleem kan zijn. Maar als je er meerdere op 1 dag gaat opdrinken is dit je eigen verantwoordelijkheid en niet die van Coca-Cola, want er zijn genoeg andere alternatieven dan Cola te drinken.
|