actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th May 2013, 16:04
jolien.claessens jolien.claessens is offline
Registered User

Ik denk dat het duidelijk is dat er iets moet veranderen in hoe we met rampen omgaan. Er zijn na de treinramp dingen fout gegaan, mensen hadden eerder geëvacueerd moeten worden maar achteraf oordelen en kritiek geven is natuurlijk wel makkelijk. Voor de hulpverleners en de civiele bescherming moeten het moeilijke beslissingen geweest zijn. Men begint een trein te blussen, dan blijkt dat deze vol gifitge stoffen zit en dan was er een groot probleem. In de chaos is het moeilijk een duidelijk beeld te krijgen van hoe ernstig de situatie is. Ik begrijp dat het moeilijk is om mensen uit hun huizen te laten vertrekken en dat men lang nadenkt om dit te doen, te lang misschien. Verder denk ik dat her vooral een gebrek aan ervaring is. We hebben weinig ervaring met echte rampen in België en hulpdiensten kunnen wel op noodsituaties trainen maar het is toch niet het zelfde. Hopelijk leren ze iet uit wat er nu gebeurd is zodat er in de toekomst een beter aanpak kan volgen!
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:12.