![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik krijg nu nog steeds een kleine verrassing wanneer mijn punten goed blijken te zijn. Ik vind dit altijd heel fijn want ik zie dit als een apreciatie voor mijn harde werken tijdens de examens. Dit werkt echter niet zo zeer als motivator tijdens de examens, het is niet dat ik steeds denk tijdens het studeren 'koman, hard werken dan krijg je een verrassing'. Ik vind het ook niet erg dat ouders dit aan hun kinderen willen geven wat ik hierbij wel van belang vind is dat het om een kleinigheid gaat. Brommers of veel geld vind ik eerder wat ongepast. Een kleine verrassing kan in mijn ogen wel en zal de leerlingen voldoening geven.
|
|
|||
|
|||
8 op 10 kinderen krijgt een beloning na goed rapport.
Ik ben het eens met wat G*iet zegt. Ik vind het niet kunnen dat tegenover schoolprestaties een cadeautje staat. Het kan niet dat kinderen hun best doen voor school omdat er iets aan vast hangt. Ik vind dat ze moeten beseffen waarom naar school gaan belangrijk is en moeten leren dat een diploma invloed heeft op je toekomst. Een verassing voor een goed rapport nadat je de resultaten bekeken hebt vind ik dan ook al beter. Dit is een beloning voor je kind in plaats van een motivatie om te leren. Wel denk ik dat je dit niet elke keer moet doen. Anders verwacht het kind dit en is er onrechtstreeks toch een motivatie voor te leren omdat het kind weet dat er een verassing volgt. Wanneer je een beloning geeft vind ik een uitstap perfect. Zo profiteert heel het gezin van het goede rapport en ik denk dat dit ook goed is voor ontwikkeling van het kind. Iets samen in gezin doen kan niet slecht zijn.
|
|
|||
|
|||
Ik vind het wel belangrijk dat de ouders hun kinderen belonen als ze goed gewerkt hebben. Dit is voor de kinderen een appreciatie van het werk. Als het een kleine beloning is, denk ik niet dat de kinderen enkel hard gaan werken voor de beloning. Als de ouders echter een grote beloning op voorhand beloven (vb: een auto), dan kan dit de inspanning bevorderen. Op deze manier vind ik het niet zo'n goed idee. Ik vind dat de kinderen intrinsiek gemotiveerd moeten zijn. Als de ouders echter een grote beloning gaan beloven gaan de kinderen enkel werken voor de beloning.
|