![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik weet niet of dit wel zo waardevol is, Ik vrees ervoor dat je toestanden gaat krijgen waarbij de rijken op een duur een oneindig lang leven kunnen leiden ten kosten van de armen. Of stel dat we nog allemaal langer gaan leven? Waar hebben wij daar plaats voor op deze wereld? De aarde is nu al overbevolkt. We hebben nu al een probleem om alle mensen op de wereld te kunnen voeden, laat staan als we met 10 miljard zijn. Zo is het dus goed dat mensen sterven en dat we niet te ver gaan in het onderzoek om steeds langer te kunnen leven. Want dat is uiteindelijk nog steeds het doel van de gezondheidszorg. Iedereen wil natuurlijk zo lang mogelijk leven, maar als we met teveel zijn en dit wordt te lang, maken we uiteindelijk onze eigen soort kapot.
|
|
|||
|
|||
Dus Daan volgens jou is het dan beter om heel de gezondheidszorg af te schaffen? Al die jaren van onderzoek en investering zijn dus alleen maar tijdsverspilling geweest en de oorzaak van het probleem overpopulatie. Ik denk je hier fout zit en dat de oorzaak eerder ergens anders ligt.
Onze huidige levenstandaard is momenteel te uitputtend voor deze wereld. We moeten onze 'way of life' aanpassen en niet de levensduur van de mensen! |
|
|||
|
|||
Ik heb nooit beweerd dat we de gezondheidszorg moeten afschaffen, enkel dat we hierin niet te ver mogen gaan. Onsterfelijkheid mag gewoon nooit bestaan bij de mens. Nu zijn we al met oncontroleerbaar veel mensen, wanneer er geen mensen meer afvallen en enkel bij komen gaat dit binnen de kortste keren de spuigaten uitlopen. En ik denk dat dit enorm aanlokkelijk gaat worden wanneer klonen mogelijk wordt. Men zal hier mee moeten stoppen voor het te laat is. Verder zijn er misschien ook nog andere gevaren die we niet kennen. Misschien het ontstaan van onbekende genetische ziekten.
|
|
|||
|
|||
Ik blijf er bij dat nieuw onderzoek zoveel mogelijkheden bied dat het gewoon een gigantische zonde zou zijn om het stop te zetten. Ik snap waar je naar toe wilt met je bezorgdheid maar ik denk dat je je antwoorden op de verkeerde plaatsen zoekt. Met elk onderzoek worden er een paar risico's genomen, dat is waar. Maar men bereidt zich daar zo goed mogelijk op voor. En de winst is zoals eerder vermeld zoveel groter als de risico's.
En op het vlak van overpopulatie denk ik niet dat het stopzetten van deze technologie een oplossing gaat bieden. Daarbij zoek je beter je heil in de ecologie. In plaats van de geneeskunde banden op te leggen. |