actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th May 2013, 19:55
A*ton Goossens A*ton Goossens is offline
Registered User

Ik ben het daar wel met eens, uiteraard is een bepaalde kennis- en vaardigheden wel vereist om een job te kunnen uitoefenen. Maar zoals gezegd werd is de persoonlijkheid van een persoon grotendeels vastgelegd. Het gezegde "Al doende leert men" is hier zeker van toepassing.

Als je ergens gaat werken, in een nieuwe omgeven moet je meestal toch nog alles leren over de werking van het bedrijf en alles dat daar bij komt kijken. Verder is de nodige motivatie om iets te willen kunnen of leren vaak belangrijker dan de reeds verworven kennis. De drang om te groeien in je job is vaak een zeer effectieve houding om bepaalde doelstellingen waar te maken.
Oud 18th May 2013, 21:01
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Ik kan me volledig vinden in de meningen van Charlotte en Anton. De focus ligt de dag van vandaag maar al te vaak op diploma's en niet op de persoon zelf. Ook heb ikzelf al ondervonden dat je vaak een nummer bent als je in een groot bedrijf begint te werken. Natuurlijk kan niet iedereen iedereen kennen in een groot bedrijf, maar er kan wel rekening gehouden worden met het individu. Als iedereen zich goed voelt, zal het werk ook vlotter gaan. Met cognitieve kennis alleen zijn we niets. We moeten ook kunnen samenwerken, daarom is persoonlijkheid en sociale vaardigheid bijna even belangrijk.
Met citaat antwoorden
Oud 19th May 2013, 18:15
mieke_dehertefelt mieke_dehertefelt is offline
Registered User

Ik sluit me aan bij de voorgaande meningen! Vaak wordt er eerst een selectie gemaakt op basis van cognitieve eigenschappen en bij een gesprek wordt er dan gekeken naar de persoonlijkheid en het leervermogen. Ik vind dit ook zeer belangrijk! Wanneer men personeel aanwerft die volledig achter de organisatie staan, dezelfde waarden en normen delen en kunnen groeien in hun functie werkt het bedrijf aan hun toekomst en aan een verbetering van het samenhorigheidsgevoel en de samenwerking tussen collega's. Dat Human Resources hierbij een belangrijke rol spelen is dan ook volkomen te begrijpen. Zij hebben namelijk de capaciteiten om een degelijke personen te rekruteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.