![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Een kind is inderdaad niet onhandelbaar maar kan dat wel worden naargelang de leerkracht is mijn mening. De stempel onhandelbaar wordt tegenwoordig nogal snel gekleefd op een leerling zijn hoofd als het niet mooi in de rij loopt zoals de vele leerlingen. Dieper ingaan op het probleem van die leerling moet een doel zijn voor de leerkrachten die er les aan geven. Als leerlingen met leerstoornissen in een gewone school zitten is het voor hen niet altijd makkelijk. Als de leerkracht hen dan nog eens verkeerd behandeld krijg je snel die stempel. Ik blijf zeggen dat een goed leerkracht weet hoe hij zulke kinderen moet aanpakken en dat elk kind verschillend is. Ik hoop dat we niet naar een scholengemeenschap gaan waar enkel de goede en normale leerlingen in het gewone onderwijs een plaats hebben. Kinderen met ADHD of autisme met een te aanvaarden graad hebben zeker ook hun plaats in dit onderwijs als de leerkrachten sterk genoeg zijn om hier mee om te gaan.
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen. |