actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Vrije verkoop (welbepaalde) computergames aan banden? (lees eerst het artikel!)
Onzin: vrijheid=blijheid! 13 52.00%
Hier moet ingegrepen worden! 12 48.00%
Stemmers: 25. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th November 2005, 13:21
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Spelletjes verbieden, komaan waar zijn ze mee bezig? Binnenkort moeten ze ook computers gaan verbieden of internet afschaffen omdat hier ook geweldadige dingen op staan. Ik denk dat het veel te maken heeft met de opvoeding die de jeugd krijgt. Het is toch niet normaal dat wanneer een jongen van 12 jaar iemand ziet vermoorden met een kettingzaag dat hij naar het werkhuis loopt om dit na te spelen? Ik denk dat hierin de functie van de ouders heel belangrijk is.

En wat gebeurt er als ze dit gaan verbieden? Dan gaat iedereen die spelletjes op een illegale manier proberen te bemachtigen. En wie gaat dan weer klagen? De handelaars en de makers natuurlijk.
Oud 18th November 2005, 01:18
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

't Doet toch enigszins pijn om te zien dat de meerderheid hier stemt voor het aan banden leggen van de verkoop op 'geweldadige' videogames.

Ik heb van thuis uit gelukkig nooit enige controle op het vlak van 'geweldadige' films of videogames moeten ervaren. Waarschijnlijk omdat mijn ouders er van uit gingen dat hun zoon niet labiel was en dus bijgevolg wel voor zichzelf kon uitmaken dat er een dikke lijn loopt tussen realiteit en wat men in films ziet.

Nu kan ik me voorstellen dat er ouders zijn die geen vertrouwen hebben in het realiteitsbesef van hun kinderen... en daardoor dus alles op alles zetten om de tere zieltjes van zoon of dochterlief te beschermen tegen "all that filth on TV".

Zij moeten simpelweg hun verantwoordelijkheid nemen en zelf met hun kinderen praten over dit soort dingen, als dat al nodig zou moeten zijn.

Ouders die zich automatisch wenden tot de politiek, die dan met allerlei repressieve maatregelen de ouderlijke taken overneemt, zijn simpelweg luie... en bijgevolg slechte ouders.
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:03.