actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th May 2014, 23:19
S*fie.Vermeiren S*fie.Vermeiren is offline
Registered User

Ik vind het super dat er een winkel komt zonder verpakkingen. Ik ben het eens met de gegeven mening. Wanneer je in de winkel een doos koekjes (of iets anders) koopt, heb je de grote verpakking en daarnaast ook nog eens een kleine verpakking rond een aantal koekjes. Dit zorgt ervoor dat wij, mensen, een grote afval berg hebben. Het is dus zeker milieuvriendelijker wanneer we eten zonder verpakking kopen. Het is perfect mogelijk om de afvalberg van verpakkingen te verkleinen. Enkele tips hiervoor zijn:
1) gebruik hervulbare flesjes drank
2) gebruik hersluitbare plastic zakjes
3) gebruik een linnenzak voor groenten en fruit
4) ...
Ik ben benieuwd of het nieuwe concept zal aanslaan en ik ben zeker van plan om zelf eens een kijkje te gaan nemen in die winkel.
Met citaat antwoorden
Oud 13th May 2014, 19:17
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User

Ik zou het fantastisch vinden moesten we dit concept kunnen uitbreiden. Ik zou niet willen weten hoeveel ton afval de Belgen jaarlijks hebben. Dit initiatief zou het milieu zeker ten goede komen. Onlangs stond ik in de beenhouwer en er was een mevrouw die haar potje afgaf. Eerst dacht ik: 'Dat is vreemd, dat zou ik nooit doen.' Achteraf bekeken vind ik het knap wat de vrouw deed. Ze doet wat elke Belg eigenlijk hoort te doen: zorg dragen voor het milieu. Ik hoop echt dat er nog veel soortgelijke supermarkten bijkomen. Ik zou wel meer willen weten over de hygiëne van deze onverpakte producten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:18.