![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Dit is een uitvinding die ze al eerder hadden moeten uitvinden, zo hadden al heel wat treinrampen vermeden kunnen zijn. Jammer genoeg is dat niet het geval.
Bij auto's is dit ook een goede uitvinding, zoals P*eter al vermelde. Daar denk ik wel dat de kostprijs heel hoog gaat zijn. Er moet wel voor gezorgd worden dat het systeem enkel werkt als auto's aan een bepaalde snelheid rijden. Als dat niet zo zou zijn, dan zou je auto ook stoppen tijdens het parkeren of dergelijke. Dat is natuurlijk niet handig. Voor treinen vind ik het wel een geweldige uitvinding, zo kunnen er veel accidenten vermeden worden. |
#2
|
|||
|
|||
Als gevolg van de treinramp in Buizingen (2010), is er vier jaar geleden beslist om elk treinstel uit te rusten met dit veiligheidssysteem. Vergissen en fouten maken is menselijk, dus ik ben tevreden dat dit remsysteem al duidelijk zijn nut heeft bewezen. Hoewel iedereen die de trein neemt elke dag zit te klagen over de vertragingen bij de NMBS, vind ik het wel goed dat de NMBS zijn verantwoordelijkheid neemt door van veiligheid voor de reizigers een prioriteit te maken. Investeren in meer veiligheid is belangrijker dan de stiptheid van de treinen, hoewel dit laatste in de toekomst toch ook op punt gesteld mag worden.
|
#3
|
|||
|
|||
Dan komt de NMBS en Infrabel toch nog eens positief in de actualiteit. Ik kan me namelijk niet herinneren hoe lang dat geleden is.
Ik vind het zeker en vast positief dat het veiligheidssysteem zijn werk doet. Laten we hopen dat alle mogelijke treinrampen op deze manier kunnen worden vermeden. En net zoals V*ronique zei, vind ik ook dat veiligheid primeert boven het stipt rijden van de treinen. Al blijft dit inderdaad ook een groot werkpunt ... |