actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th December 2014, 21:31
Charlotte.N*uts Charlotte.N*uts is offline
Registered User

3,5 diep boren om bedrijf en zwembad te verwarmen

Zie bijlage
Bron: Het Nieuwsblad (Digikrant)
Datum: 4/12/2014
Eigen mening: Ik vind het een geweldige ontdekking dat men dit zou kunnen realiseren. Het is natuurlijk wel een heel grote investering... Niet elk bedrijf kan hier aan participeren. Janssen Pharmaceutica is dan ook een groot bedrijf. Er wordt in het artikel ook vermeld dat men hiermee een kleine kerncentrale zou kunnen vervangen. Dit is volgens mij een goede stap in de richting voor het milieu te verbeteren.
Bijgesloten Plaatje(s)

Met citaat antwoorden
Oud 5th December 2014, 12:02
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User

Uiteraard is dit een zeer mooi initiatief. De positieve elementen zijn zeer duidelijk. Het is een mooi idee om gebruik te maken van de restwarmte van onze aarde. We moeten ons in zo'n situaties ook wel afvragen wat de nadelen zijn.
Wanneer men aan zulke diepe boringen doet, zullen er aardbevingen ontstaan. Misschien niet de gekende aardbevingen van 6 of 7 op de schaal van Richter, maar wel "voelbare" bevingen.
Ik hoop dat men voldoende onderzoek zal doen of reeds gedaan heeft. Want onze huizen, scholen, wegen, nutsvoorzieningen en dergelijke moeten wel bestand zijn tegen eventuele kleine aardbevingen, als men ze zelf gaat uitlokken.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:36.