actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > Onderwijsvisie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th December 2014, 08:49
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User

Ik snap voorlopig niet zo goed waarom Crevits het doktersbriefje wilt afschaffen. Ik vind het zelf ook helemaal niet goed dat er leerlingen vroeger op vakantie vertrekken. Uiteraard begrijp ik sommige ouders wel omdat het inderdaad heel veel scheelt in de prijs. Toch is het niet eerlijk voor andere kinderen. Daarom vond ik het doktersbriefje een goed idee. Ergens snap ik ook wel dat Crevits dit wilt afschaffen, want bij sommige dokters kan je zo om een briefje gaan terwijl je niets hebt. Ik ben voorlopig nog geen fan van de afschaffing, maar dat is omdat ik nog geen nieuw voorstel gelezen heb. Als ik Crevits was, dan had ik eerst een nieuw voorstel bedacht voor ik dit artikel had gepubliceerd. Ik ben erg benieuwd naar hoe ze het wilt oplossen.
Met citaat antwoorden
Oud 12th December 2014, 09:37
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User

Ik zit hier ook met een verdeelde mening, leerlingen moeten toch aanwezig zijn in de lessen en men verwacht dat men enkel afwezig is door ziekte. Nu gaan ze eigenlijk zeggen dat leerlingen zomaar vroeger op vakantie mogen vertrekken en dat ze zich er niets van moeten aantrekken of ze aanwezig zijn of niet. Net zoals Arvid hier al zei: ze moeten klaargestoomd worden voor de werkvloer en daar komen ze er niet zo makkelijk van af. Ik begrijp wel dat het in de meeste gevallen de schuld is van de ouders die hun werk zo geregeld hebben dat ze die week al kunnen vertrekken om de kosten van hun reis te drukken. De kinderen zelf hebben hier weinig inspraak in maar kunnen wel op het matje geroepen worden wanneer ze terugkomen van de vakantie. Daarom denk ik dat het beter is dat ze dit allemaal nog eens gaan herzien, de doktersbriefjes afschaffen is geen goed idee. Misschien kunnen ze een ander gebruik ervan hanteren en een andere regeling treffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:29.