actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th December 2014, 13:47
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User

Verveling zal zeker aan de basis liggen van dit gedrag, maar de uiting ervan is een resultaat van een gebrekkige ontwikkeling op gebied van inzicht en consequenties overzien. Dit sociopathisch gedrag is deels te wijten aan de leeftijd en de opvoeding. Verantwoordelijkheidsgevoel komt ook van thuis uit en het is dan ook bij de opvoeding waar ik me vragen stel. Frustratie en een lak aan burgerzin zorgen voor dit soort van hooliganisme. Het is en blijft onvrijwillige doodslag. Met innige deelneming aan de slachtoffers, je moet het maar zijn…
Met citaat antwoorden
Oud 15th December 2014, 14:21
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User

Ik denk dat we het hierover allemaal eens zijn. Zoiets doe je gewoonweg niet! Dit zijn jongeren van 16 en 17 jaar. Eén van hen heeft al eens in een gesloten jeugdinstelling gezeten. De twee minderjarigen kunnen eventueel als volwassenen worden berecht en tot 30 jaar cel krijgen. Ofwel blijft de jeugdrechter bevoegd en dan kan die de jongeren maar opsluiten tot ze 20 jaar zijn. Ook al zijn het nog maar jongeren, het gaat hier om doodslag! 3 à 4 jaar opsluiten is véél te weinig in dit geval.
Met citaat antwoorden
Oud 15th December 2014, 16:21
j*na.janssens j*na.janssens is offline
Registered User

Steen gegooid vanop brug veroorzaakt dodelijk ongeval

Straffe gebeurtenis. Ik denk dat wat A*vid.Van.der.haegen zegt wel eens kan kloppen. De jongeren hebben een gebrekkige ontwikkeling op gebied van inzicht en consequenties. Ze wisten niet dat zo'n kleine gedraging zo'n grote gevolgen kon hebben.(hoop ik) Ik denk dat dit voor de jongeren ook een grote schok moet zijn, ik hoop dat ze het goed beseffen. De jongeren moeten begeleiding krijgen om dit te verwerken en begeleiding om hun inzicht in consequenties van bepaalde daden te verruimen.
Ik hoop dat de jongeren niet de bedoeling hadden om het verkeer in de war te sturen of botsingen te creëren en al helemaal niet om iemand te doden. De reden waarom ze dit hebben gedaan moet ook volledig uitgeklaard zijn voordat je een gepaste sanctie kan geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:05.