actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th December 2014, 18:36
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User

Ik ben het eens met I*ngeborg. Ook ik vind dat er iets moet gebeuren en dat er meer overleg moet zijn. Het land daarvoor platleggen, inderdaad, neen...

Ik ben ermee akkoord dat als je wil staken en je de overheid wil duidelijk maken dat je het meent, maar daar hoeven anderen geen last van te ondervinden. Diegenen waarvoor ze staken, in het bijzonder, is de middenklasse en de lagere klasse. Deze mensen kunnen het zich niet permitteren om niet te gaan werken, terwijl de rijke klasse dit wel kan. Dus het land platleggen en mensen verhinderen naar het werk te komen, is dat écht de beste oplossing?

Ik kijk er met een teleurgestelde en bezorgde blik naartoe...
Met citaat antwoorden
Oud 20th December 2014, 10:11
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User

Staken kost geld. Burgers die gaan staken voor veranderingen doen dit om van zich te laten horen dat ze het niet eens zijn met de huidige situatie waarin ons land zich bevindt. Het is hun goed recht om dit te doen, maar het kost enorm veel geld en dat is juist waar de hele kwestie om gaat. Er is veel geld nodig en staken maakt deze nood alleen nog maar groter.
Ik begrijp de stakers natuurlijk wel: het is bijna hun enige manier om hun stem te doen gelden.
Toch hoop ik (voor het welzijn van ons land) dat de stakingen ophouden en dat politiek en vakbondsafgevaardigden samen rond tafel gaan zitten en tot een oplossing komen die voor iedereen 'gunstig' is. Een zeer moeilijke kwestie als je het mij vraagt, maar er moet wel iets gebeuren. Minister van Werk Kris Peeters wil alvast met een open houding communiceren met het volk.
Ik heb in ieder geval geen goed gevoel bij de toekomst van deze financiële crisis.
Met citaat antwoorden
Oud 20th December 2014, 11:21
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User

Ja, staken is niet de ideale oplossing. Maar wat is het alternatief? De vakbonden zijn door uitspattingen van bepaalde personen in een slecht daglicht gekomen. (Kijk naar de vakbondsvrouw die de H&M op stelten zette.) Er mag niet vergeten worden dat de vakbonden opkomen voor de rechten van de gewone werknemer. Indien zij er niet zijn, wie doet het dan? Ik denk dat de vakbonden te weinig hebben aangetoond welke redenen er zijn tot protest tegen de huidige regering. Tot nog toe zien we zelfs binnen de partijen ongelijkheid omtrent de verdeling van de lasten. Dit creëert terecht misnoegdheid bij de bevolking. Het belang van sociaal overleg mag niet onderschat worden.

Deze eerder rechtse regering staat weer in het kader van het creëren van voordelen ten opzichte van de vrije markt. Het ingrijpen van de staat wil men tot het minimum beperken en als we kijken naar het verleden zien we dat dit nefast kan aflopen. De bankencrisis is daar een mooi voorbeeld van. En laat deze bankencrisis één van de oorzaken zijn van de huidige staatschuld waarvoor deze regering nu drastischere maatregelen moet voorzien.

Pas op, ik wil hiermee niet zeggen dat ik tegen ondernemerschap ben. Want zonder ondernemers zijn er geen jobs. Daarom moet men een compromis trachten te sluiten waarin iedere partij zich min of meer kan vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:57.