![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik kan best begrijpen dat men niet goed gezind is op Worldline, maar ik vind dat het artikel wel wat overdreven is. Wordline bood winkeliers, ter compensatie van de panne van vorig jaar, vandaag gratis handelstransacties via bankcontact aan, met de beste bedoelingen. Natuurlijk gaan alle mensen in deze periode massaal naar de winkels om hun kerstinkopen te doen, wat ervoor zorgt dat er vandaag een vergelijkbare overbelasting plaatsvond.
De heisa rond dit voorval wijst alleen maar op hoe afhankelijk wij geworden zijn van de technologie waarover wij de dag van vandaag beschikken. Wij gaan er vanuit dat alles vanzelf loopt, terwijl wij mensen het perfecte voorbeeld zijn van het feit dat niets of niemand perfect is en er altijd iets kan misgaan. In het artikel komt het er precies op neer of wordline valse beloftes doet, terwijl zij naar mijn mening alleen maar hun best proberen te doen. We zouden zelf op voorhand bijvoorbeeld de moeite kunnen doen om aan een bankautomaat geld af te halen, maar neen dat kost ons te veel tijd en moeite. Iedereen zou zichzelf er van bewust moeten zijn dat de technologie nog altijd niet loopt zoals wij verwachten dat deze altijd zou lopen. |
#2
|
|||
|
|||
Ik sluit mij aan bij onderstaande reacties. Dit is algemeen geweten dat op de zaterdag voor Kerst iedereen gaat shoppen en dus heel wat problemen met bancontact voorkomen. Ik ontken niet dat dat een probleem is voor zowel de klanten als de handelaars maar het ligt niet alleen aan WorldLine vind ik. Het ligt ook aan ons, de klanten. Wij zijn zo afhankelijk van onze bankkaarten. Wat is er mis met cash geld? Dit jaar heb ik voor mezelf een oplossing gevonden. Ik heb voor mezelf een budget opgesteld voor kerstcadeautjes en ben dit gaan afhalen bij de bank. Op die manier heb je die problemen met de bancontact niet en voor shopaholics zoals ik, is dat een goede manier om binnen het budget te blijven.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik begrijp de frustraties van de handelaars en van de klanten. Toch denk ik dat we ook wat begrip zouden moeten opbrengen voor Worldline. Het is begrijpelijk dat wanneer er zoveel transacties moeten gebeuren op eenzelfde moment, dat het systeem dat even niet aan kan. Je moet er niet vanuit gaan dat alles met een vingerknip kan gebeuren, vind ik. Ik zelf zorg er persoonlijk altijd voor dat ik wat cash geld in mijn portemonnee heb zitten. Op die manier kan je je boodschappen wellicht wel betalen.
Ik moest vandaag aan de kassa van de Delhaize werken. Ook ik heb de problemen opgemerkt. Erg vervelend om als kassierster te moeten zeggen dat er problemen zijn en dat je niet weet hoe lang het zal duren. Maar ook voor de klant is dit vervelend, want hij staat daar maar, zonder iets te kunnen doen. Ik had dit voor bij één klant. Na een aantal keer proberen, lukte het wel. Daarna zijn er geen problemen meer geweest. Ik denk dus dat men niet moet klagen, want erg groot was het probleem niet. Men moet niet overdrijven met de beschuldigingen naar Worldline toe. Wel denk ik dat het de volgende dagen nog erg drukke dagen kunnen zijn. Hopelijk kan Worldline dit bolwerken en zullen de problemen niet te groot zijn. |