![]() |
|
|||
|
|||
Spelen moet ook kunnen op straat
Jorn zegt dat hij er een enorme hekel aan heeft als er op familiefeesten kinderen op hun tablets of gsm's zitten. Ik vind hier persoonlijk niets mis mee. Ik heb een nichtje van 12 jaar en zij is ook de jongste in de familie. Als wij ergens gaan eten duurt dit meestal wel een x aantal uren. Zij kan bijna niet meepraten met de volwassenen en raakt dus snel verveeld. Zij neemt dan haar ipad mee en is hier uren mee zoet. Ze mag bijvoorbeeld enkel spelen als alle borden zijn afgeruimd en stopt als het volgende gerecht er is. Ik denk dat het beter is dat zij op haar ipad kan spelen, dan dat zij vervelend begint te worden en het begint uit te hangen. Sommigen zullen dit misschien een gemakkelijke oplossing vinden maar ik denk dat dit af en toe zeker mag. Op voorwaarde uiteraard dat ze hier een goede balans tussen vindt en thuis dan buiten speelt of een boek leest.
De tijden zijn enorm veranderd tegenover vroeger. Papa vertelde bijvoorbeeld dat hij vroeger van 's morgens tot 's avonds in de bossen ging spelen met een vriendje van hem. Toen kon je de kinderen nog vrij laten. Dit gaat in onze huidige maatschappij bijna niet meer. Mijn oma woont in een heel bosrijke omgeving en woont ook dicht bij 'het kabouterbos'. Ik en mijn broer mochten daar bijvoorbeeld niet alleen naar toe omdat er al eens 'pedofielen' waren aangetroffen die aan het wachten waren tot de kinderen kwamen spelen. Ik denk dat men, voordat dit project begint, goed moet uitzoeken op welke plaatsen zij dit gaan organiseren. Misschien zelfs een soort van patrouille houden in de bossen? |