![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Stakingsactie treinbestuurders
De NMBS heeft een tekort aan treinbestuurders, het roept nu al gepensioneerde treinbestuurders op om tijdens de drukkere periodes terug te komen werken. Verder is de NMBS eigenlijk helemaal niet winstgevend, maar wel nog steeds nuttig voor vervoer over grotere afstanden. De treinbestuurders zien geen reden meer om te wachten op een dialoog, omdat deze al vaak is uitgesteld en er meestal niets van komt voor er een echte dreiging ontstaat. Ik snap bijgevolg dus wel waarom ze niet meer willen wachten en nu tot actie willen komen. Er zal een grondige hervorming binnen de NMBS moeten plaatsvinden, anders vrees ik voor een privatisering van het treinverkeer.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik kan mij wel vinden in de mening van Jorgi, maar moet daar toch even een kanttekening bij maken. Hij vreest voor een privatisering van het treinverkeer in België. Maar waarom niet ervoor zorgen dat het treinverkeer geprivatiseerd wordt? Dit zou misschien beter kunnen uitdraaien voor het personeel en voor de reizigers? Nu wordt de NMBS in zijn geheel bestuurd door afgevaardigden uit Federaal België, wat wil zeggen dat er amper input is van experts op gebied van vernieuwing, maar enkel input van ideologische standpunten waar we niks mee zijn. Er wordt nu enkel gekeken naar besparen, maar niet naar investeren en hoe ze kunnen zorgen dat er een heropleving komt van het verkeer? Tijd om de knop eens om te draaien dus en eens bekijken wat een privatisering voor opportuniteiten kan bieden!
|