actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd October 2015, 15:17
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User

In tegenstelling tot Sofie vind ik wel degelijk dat wij ons mogen moeien met Amerika. Sedert de globalisatie is het nagenoeg onmogelijk om een geďsoleerd bestaan te leiden waarbij inmenging afgewezen wordt, tenzij je land Noord-Korea heet en je een mollige dictator bent met een hemelse haarsnit. Een land dat andere waarden of normen heeft, is dan ook niet gevrijwaard tegen kritiek hierop. Dat even terzijde.
Voor de rest sluit ik me grotendeels aan bij Sofie, het alternatief van de rechter vind ik nog niet zo absurd als het artikel doet overkomen. We spreken hier nauwelijks over grote criminelen die onze maatschappij bedreigen, eerder over burgers die doorgaans slachtoffer zijn van visering van een minderheidsgroep dat inherent is aan het Amerikaans gerechtssysteem. Om zo spontaan deze mensen bloed te laten geven, is wellicht niet erg doordacht van de rechter in kwestie. Ze moeten natuurlijk wel in aanmerking komen en een degelijke screening doorgaan.

Deze vorm van penitentiaire maatregelen dienen tenminste een praktisch nut waarbij er geen misbruik gemaakt wordt van zwakken. Het draagt trouwens ook sterk bij aan het doorbreken van de vicieuze cirkel, wat ook wel mieters is.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd October 2015, 19:13
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User

Ten eerste wil ik officieel afstand nemen van mijn broer en zijn gebruik van het woord 'mieters'. Verder sluit ik mij wel aan bij zijn mening. In mijn ogen is het doneren van bloed niets meer dan een bepaalde vorm van gemeenschapsdienst, iets dat volgens mij alleen maar aangemoedigd kan worden. Celstraffen voor kleine misdrijven zijn weinig zinvol, en het uitdelen van boetes werkt, zoals aangehaald in het artikel, alleen maar tot een vicieuze cirkel waarbij de beboeten verder in de armoede/criminaliteit rollen.
Door bloed te geven doe je iets terug voor de maatschappij, wat naar mijn mening veel zinvoller is dan een maand in een cel doorbrengen of 50 euro storten op de rekening van de staat. Uiteraard gaat men geen seriemoordenaars veroordelen tot het geven van een litertje bloed, laat staan dat dit kan leiden tot 'het afgeven van een nier' zoals wel erg kort door de bocht wordt aangehaald.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:09.