![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
NMBS wil tarieven opslaan
Mijn mening komt volledig overeen met de mening van B*am. Om het nu maar even te hebben over de vergelijking met andere landen in Europa. Het is mogelijk dat treintickets meer kosten in andere landen, maar er zijn sowieso ook landen waar ze minder kosten. Als de NMBS dan toch bezig is met vergelijken, kan het beter alles vergelijken. Er zijn meer dingen duurder in België dan dat er dingen goedkoper zijn dan in andere landen. In de landen waar treintickets duurder zijn, zal de kwaliteit en kwantiteit van het treinverkeer ook navenant veel beter zijn. Het is belangrijk dat de prijs overeenstemt met het comfort dat de reiziger heeft. Iemand die met de trein reist neemt vaak een trein die in theorie uren te vroeg op de bestemming aankomt, omdat de reiziger dan zeker is dat hij/zij op tijd zal aankomen. Iemand zal bijvoorbeeld om 15 uur vertrekken, wanneer hij ook om 17 zou kunnen vertrekken als de trein stipt zou rijden en de reiziger geen uren verdoet aan treinen die te laat komen, treinen die niet komen opdagen of treinverkeer dat staakt. Ik vind dat de NMBS eerst moet werken aan de kwaliteit en kwantiteit van het treinverkeer alvorens over te gaan op de zoveelste verhoging van het tarief.
|
|
|||
|
|||
Als de NMBS diensten aanbiedt, die de prijsverhoging waardig zijn, akkoord, maar momenteel vind ik dat je als reiziger soms zwaar overbetaald. Zo zijn vele stations er erg slecht aan toe (denk maar aan Vilvoorde) en moet je als reiziger 's avonds bij een lange treinvertraging (dik half uur) ook niet op veel sympathie van het personeel rekenen. Als je als jong meisje in het donker buiten moet gaan wachten omdat je trein veel vertraging heeft, maar het station gaat sluiten, vind ik niet dat de NMBS hun prijzen mag verhogen. Als ze op de een of andere manier al een groter veiligheidsgevoel kunnen creëren of er inderdaad gewoon voor zorgen dat de treinen geen vertragingen hebben, mij niet gelaten. Uiteraard klinkt gratis Wifi tegenwoordig heel aanlokkelijk maar voor de echt belangrijke dingen kun je even je mobiel netwerk opzetten en voor de rest gewoon genieten van het even offline te kunnen zijn. Men heeft ooit iets uitgevonden dat perfect is voor lange treinreizen in je eentje: het boek.
|