11th November 2015, 09:15
|
Registered User
|
|
|
|
Luchtvervuiling in China bereikt recordhoogte
Ik vraag me af of de Chinezen wel op de hoogte zijn van de gevolgen die zo'n grote concentratie fijn stof met zich kan meebrengen. Ik kan geen andere verklaring bedenken waarom het anders meermaals in het nieuws komt dat in de Chinese grootsteden zoveel smog hangt. In dit geval zat er PM2,5 in de smog, een fijnstof dat gelinkt is aan kanker en hartziekten. Na een tijdje was de smog nog niet opgetrokken. De Chinezen hebben dus veel tijd in de smog doorgebracht. Dit gebeurde niet alleen die dag, maar ook in het verleden en als ze niet veranderen van bijvoorbeeld verwarmingstoestel, zoals Amber zegt, dan zullen ze in de toekomst ook nog in fijnstof rondlopen. Ik hoop dat de Chinese regering op een grote stijging van kankerpatiënten voorbereid is.
Ik denk niet dat de Chinese bevolking uit zichzelf zal veranderen van verwarmingstoestel. Is er wel een ander aanbod? Is de Chinese bevolking hiervan op de hoogte? De overheid zou subsidies kunnen geven aan mensen die op een milieuvriendelijke manier hun huis verwarmen. Dit is misschien geen realistisch idee, aangezien er 1,3 miljard mensen wonen in China, een ander voorstel is dat de Chinese overheid bijvoorbeeld belastingvoordelen geeft aan deze mensen. De gezondheid van de mensen in het land moet voor de overheid helemaal bovenaan het prioriteitenlijstje staan, ook als dit de overheid geld kost.
|