actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd September 2008, 17:08
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Meerderheid klas 1F komt op eigen houtje

Meerderheid klas 1F komt op eigen houtje


DILBEEK - Naar school fietsen heeft zo zijn voordelen. Maar 'die boekentas op mijn rug is zwaar'.



Twaalf jongens en twaalf meisjes zitten sinds deze week samen op de schoolbanken van klas 1F in het Regina-Caelilyceum van Dilbeek. Ze komen uit Dilbeek, maar ook uit de wijdere regio. Slechts zeven onder hen fietsen naar school.

Margo doet dat vanuit Groot-Bijgaarden, zo'n vijf kilometer verderop. 'Ik neem rustige weggetjes en hoef voorts alleen de steenweg hier vlakbij over te steken. En daar staan lichten, dus gevaarlijk is het niet.' Ook Eva komt uit die buurt: 'Ik rijd samen met mijn twee jaar oudere zus.'

Van de vier leerlingen uit Sint-Pieters-Leeuw (rum tien kilometer) komen er twee per bus en twee per fiets. Yuli en Joren rijden samen: 'Wij rijden niet langs de hoofdweg, maar langs binnenbaantjes. Dat is veiliger en we hebben het zo afgesproken met onze ouders. Het is wel ver, dus tegen dat we op school aankomen, zijn we helemaal bezweet.'

Louis woont ook in Sint-Pieters-Leeuw, maar neemt de bus. Hij is daar niet zo enthousiast over: 'Om te beginnen moet ik vroeg opstaan. Om halfzeven al. En soms moet ik ook erg lang op de bus zitten, wel meer dan een halfuur. Daar word ik misselijk van.'

Floris woont niet zo veraf, en komt ook per fiets. 'Wat niet zo tof is, is die zware schooltas op mijn rug. Tegen dat ik aan de school ben, heb ik pijn aan mijn schouders. Wel fijn is dat ik nu later mag vertrekken thuis. Vorig jaar moest ik nog mee in de auto met mijn zusje, dat ook nu nog op de lagere school zit. Zij moet veel vroeger opstaan, omdat mijn vader de ochtenddrukte aan de schoolpoort wil vermijden. Hij wil hier niet in de file staan, want dan komt hij te laat op zijn werk.'

Els komt dan weer te voet. 'Het is maar een kwartiertje lopen. Dat is wel handig, want zo kan ik lekker lang slapen. Maar als het eens gaat regenen, word ik helemaal nat.' Dat zegt ook Indra, die per bus uit Anderlecht komt, maar toch nog een eind moet lopen vanaf de halte: 'Als het regent, zou ik liever per auto worden gebracht.' Gil neemt voorlopig de bus. Hij woont in het nabijgelegen Itterbeek. 'Misschien dat ik later dit jaar met de fiets mag komen.' Ook Axl zegt dat het haar bedoeling is om de fiets te nemen: 'Ik heb mijn pols gebroken bij het voetballen. Daarom word ik nu tijdelijk gebracht.'

Etienne heeft dan weer geen keus: 'Het is misschien slecht voor het milieu en zo, maar ik kom met de auto, want ik woon in Asse, 15 km hier vandaan. We rijden langs de snelweg en de Brusselse Ring. Daar kan ik maar moeilijk op fietsen hé?'


DS, 03-09-2008 (vbr)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.