actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2011, 11:37
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Universiteit Gent opent in 2013 campus in Zuid-Korea

Universiteit Gent opent in 2013 campus in Zuid-Korea
donderdag 24 maart 2011, 06u52
Bron: belga
Auteur:lej

GENT - De Universiteit Gent heeft een samenwerkingsakkoord ondertekend met de Koreaanse Songdo Global University. Vanaf 2013 zal er in Korea een Gentse campus opengaan waar Koreaanse studenten Gentse diploma's kunnen behalen.
Dat schrijft De Morgen donderdag.
Songdo, een volledig nieuw stadsdeel in Incheon dat momenteel uit de grond gestampt wordt, zal worden uitgebouwd tot een zakencentrum en zal ook een universiteit huisvesten. De Songdo Global University zal campussen herbergen van verschillende overzeese universiteiten.
Een daarvan is de UGent die ginds zal instaan voor een campus "life sciences".
Gent zal drie opleidingen aanbieden: bio-, omgevings- en voedingstechnologie. De programma's worden opgebouwd uit onderdelen van bestaande Gentse opleidingen en zullen aan het eind van de rit een Gents diploma opleveren. Songo kwam bij de UGent terecht voor het project omdat die voor deze disciplines erg goed scoort in de befaamde Sjanghairanking.
Korea wil met de uitbouw van een globale campus de braindrain tegengaan. Op dit moment trekken jaarlijks 100.000 Koreaanse studenten naar het buitenland om te studeren.
Bron: De Standaard

Eigen menig:
Toen ik dit las dacht ik: ‘amai, Gent heeft het ver geschopt’. Ik bezie dit project en dus deze uitbreiding als positief. Zo kan België de grenzen verleggen. Studenten krijgen daarbij misschien ook de kans om naar Zuid-Korea af te reizen en daar te studeren.
Ik geloof dat hierdoor het onderwijs in Zuid-Korea zal verbeteren. En zoals het artikel vermeldt, wil men hierdoor braindrain tegengaan. Waar ze ook wel in zullen slagen dan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.