actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2014, 14:44
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
Katholiek onderwijs: "Trek maximumfactuur met 20 euro op"

Katholiek onderwijs: "Trek maximumfactuur met 20 euro op" Katholiek onderwijs: "Trek maximumfactuur met 20 euro op"

Ook in het katholieke onderwijs komen de geplande besparingen van de Vlaamse regering hard aan. Daarom pleit de top van de onderwijskoepel er in De Standaard voor om de maximumfactuur op te trekken. "Anders moeten we het geld met een wafelenbak toch weer bij de ouders zoeken."

Wij vragen, nee eisen, dat die ingrepen eenmalig zijn
Directeur-generaal van het katholieke onderwijs, Lieven Boeve. De Vlaamse scholen moeten het met 113 miljoen euro minder zien te doen. En dat komt ook bij de nieuwe directeur-generaal van het katholieke onderwijs, Lieven Boeve, hard aan. "Dit is een brug te ver", zegt hij in De Standaard. "De bedragen waren de jongste jaren al niet geïndexeerd en nu gaan ze nog naar beneden. Het brengt de goede werking van de scholen ernstig in het gedrang. Wij vragen, nee eisen, dat die ingrepen eenmalig zijn."

Vooral in de werkingsmiddelen moeten het basis- en secundair onderwijs besparen. De extra's, zoals schoolreizen, liggen in het lager onderwijs vast met de maximumfactuur. Die bedraagt nu 70 euro. Boeve vraagt nu om die te mogen optrekken. "Dat is tenminste transparant. Anders wordt het weer een wafelenbak, om het geld uiteindelijk toch bij de ouders te zoeken."

Bron: De Morgen http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/O...0-euro-op.dhtml

Eigen mening
Ik kan best begrijpen dat de besparingen een zware opdoffer zijn voor het Katholiek Onderwijs. In het artikel wordt aangehaald dat scholen moeten besparen op werkingsmiddelen en daar kan ik me ook in vinden. Overbodige extra's kunnen geschrapt worden naar mijn mening, alleen hoop ik dat de kwaliteit van het onderwijs daarmee niet achteruit gaat. Een onnodige uitstap naar de Antwerpse Zoo mogen ze gerust laten vallen, maar bijvoorbeeld een uitstap naar Technopolis in Mechelen is volgens mij een must voor de leerlingen. Toch vind ik niet dat ze de maximumfactuur kunnen verhogen. Voor verschillende mensen is het nu al moeilijk genoeg om de schoolrekeningen te kunnen betalen. Wanneer deze dan nog eens verhoogd gaan worden, worden er mensen uitgesloten en ik ben van mening dat iedereen evenveel kansen heeft in het onderwijs.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.